Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Direct Connect snart till Mac OS X

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Direct Connect, programmet som låter PC-användare dela och byta filer direkt med varandra (P2P), har på senare tid vuxit rejält och tagit marknadsandelar från program som Morpheus och Kazaa. Glädjen bör därför bli stor när 99mac kan meddela att NeoModus, företaget bakom Direct Connect, arbetar på en Mac OS X-version.

NeoModus hade idagsläget inget mer att säga än just det, att de arbetar på en Mac-version.

Vi återkommer så fort vi vet mer.

Läs mer om Direct Connect och dess nätverk.

[ 03-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-11 21:05

Har ni hört något nytt om det? JAG ÄR SUGEN!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-18 01:53

DET FINNS UTE NU![/LIST]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
DET FINNS UTE NU!

Och vart hittar du det? Neo-modus hemsida har det inte, inte heller VT. Så vart?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-18 16:19

tror imacsidan.nu har länk dit

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-18 16:20

VT har den, det verkar dock vara en java baserad beta utvecklad som ett sourceforge projekt. Ett versionsnummer på 0.20 betyder nog att det är en bit kvar. Har inte testat den ännu, har du zaphod?
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12559&db=macosx

Product Description:
A build of a Java Direct Connect client to run easily in MacOS X, built from latest source from CVS at: http://sourceforge.net/projects/javadc/ Known issues are: This build for some reason won´t let you cancel downloads, popup menu won´t show up. File sharing hasn´t been implemented completely yet, disconnects aren´t noticed. email me at [email protected] with questions about this particular build of JavaDC.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-18 18:42

Jag har den och det tog mig tre minuter från det att jag installerat det tills att jag kunde börja ladda ner Pearl Harbor (får man säga det? ) i 57k/s hela vägen!

Om det nu är Java så borde det ju inte vara så svårt att porta den till Classic för oss som fortfarande kör det, eller har jag helt fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-18 22:57

Håller med psychozz... Fast jag antar att dom verkligen ville ha ut det så fort som möjligt[/LIST]

JavaDC rockade fett! Bytte man UI till MacOs så såg det rätt ok ut också. Nu är bara frågan om det finns några Mac ställen.. troligen inte.. Är det någon som vet av en Mac hub?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-19 03:40

Tycker att det saknas ganska mycket än innan man kan säga att det rockar fett. Jag saknar att man kan lista olika användares utdelade filer tex. Däremot gillar jag att man på ett konstlat sätt kan fylla i hur mycket man har delat ut. Det betyder att man kan ta sig in på fler ställen än vad man egentligen skulle kunna.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-19 10:42

Är det inte lite taskit att man inte kan avbryta en nedladdning?

  • Medlem
  • 2001-11-19 13:14

Sharing 50 TB

Haha. Humor...

Programmet har ju en bra bit kvar innan det "rockar fett" tycker jag med. Direct Connect som kommer från Neo-modus (antar att detta är ett fristående projekt) kommer med största sannolikhet inte vara skrivet i Java (tack gode gud).

[ 20-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • 2001-11-21 13:32

Lyckas inte ladda ner något... står idle bara... och förresten på DownloadDir:CHANGE skriver jag typ applications/hotline client 1.8.5/downloads istället för change (om jag nu vill ha Hotlines downloadmapp)

  • Medlem
  • 2001-11-21 15:00

Äh det löste sig, men snacka om bra program!

oj, här är det bäst att man tänker på vad man säger (skriver)... :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-21 23:30

Hmm, moderatorer: Vad säger ni om att vi (Läs; Jag) nämner att vi har laddat ner filmer och dylikt med detta program? Antar att era principer som moderatorer och gurus säger emot, men jag litar inte på att det är så ni själva tycker

  • Oregistrerad
  • 2001-11-24 12:26

Att ladda ner film, dvs kopia av orginal som det oftast handlar om när det är divx, är inte prövat i domstol och därmed inte heller olagligt. Skulle det pörvas, vilket det troligen kommer att göras snart, skulle det nog bli olagligt att ladda ner film, vi snackar här spelfilm med copyrights hit och dit. Men än så länge är det bara att ladda ner och glömma allt vad moral heter. Den som däremot delar med sig av sina filmer, orginal eller orginalkopia, gör sig skyldig till lagbrott. Frågan är bara var skillnaden ligger?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-24 15:16

Jag tycker dom borde ha någon sida där man kan läsa exakt vad det är som är olagligt (Inte NeoModus utan staten), det är omöjligt för gemene man att ha en aning om vad som händer hela tiden...

Jag har laddat hem DC0.20, foldern ligger på min desktop. Hur får jag nu igång programet? Jag försökte via Terminal, men fick inte igång det.
Kan någon duktig mänska knåpa ihop en steg-för-steg-beskrivning?

Tackar!!

Dennis

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-24 22:43

ladda hem java DC från version tracker de har en färdig kompilerad version för mac os x. sen är det bara att dubbelklicka.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-12-12 13:41

Efter ett tags användande har man verkligen lärt sig att använda DC och det är ju helt underbart... Jag delar just nu ut 90GB (Well well, jag har bara en 40 giggare men WTF )

Lite tips som tog mig en evighet att komma på själv, tex när man söker på något så kan man välja "Min slots" och det står för hur många lediga slots servern ska ha, så om man vill vara säker på att få ladda ner det man vill så väljer man "Min slots: 1".
Att sedan logga in på 10 av dom största hubbarna samtidigt är ju inte heller en nackdel!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-01-02 18:15

Jag har sett att det finns!

hehe!! denna 0.20 version är underbar!!.. man kan ju komma in på servrar som tvingar en att ha [BBB].... för när man komemr in står det att programmet kommer skicka en vidare till en low speed hubb men det verkar precis som att Java versionen inte fattar det så man stannar online på BBB servern )=) shyst!! Men när kommer riktiga DC för OS X?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-06 21:11

går det alltså inte på något sätt (förutom att starta om programmet) avbryta en nedladdning?

oerhört irriterande.

NeoModus har sagt redan från början att det kommer Mac version "snart".. Man börjar undra..

  • Medlem
  • 2002-01-07 04:19

Känns lite som Limewire.... segt. Men det är ju klart användbart. Man kan se vilka downloads man har igång men finns det ingen möjlighet att kolla vilka "uploads" som sker från min maskin!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-07 09:07

Om man går till http://javadc.sourceforge.net/ och laddar ner jar:en så kan man köra en senare version av direct connect. Men denna version har inte alla de egenskaperna/brister som 0.20 versionen har bla kan man dela ut filer. I denna versionen kan man avbryta nedladdningar och göra resume på ej fullständigt nedladdade saker utan att de måste ha exakt samma namn. Jag har inte orkat att ladda hem de allra senaste java filerna och kompilerat men då bör man få ännu fler saker som att se uploads osv. Någon som kan det här med java som orkar ladda ner den senaste koden från CVS:en och kompilera?

Om man går in på sourceforge.net och söker på direct connect så ser man att det finns många project nu som jobbar på DC, bla en c++ version för windows....

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: hgu ]

Det finns en som heter dctc och funkar bra.
Sök bara på sourceforge.net.

Ciryon

Bevaka tråden