Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplattan aktiveras trots att mus är inkopplad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har kryssat för att styrplattan inte ska vara aktiverad om en mus är inkopplad. Men fan att den aktiveras ändå, jag har kollat, och rutan är ikryssad.
Jag har startat om flera gånger, så det hjälper inte (det invanda PC-hjälpmedlet )
Otroligt irriterande och jag fattar inte varför man skulle vilja ha styrplattan igång när man har en mus inkopplad.

Har du provat att reparera behörigheterna?

Hur gör man det?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 01:35

Vad spelar det för roll om styrplattan är på eller inte när du har en mus inkopplad? Det är ju bara att låta bli att använda plattan, eller tvärtom.

  • Medlem
  • 2006-02-11 10:40
Ursprungligen av Konrad:

Vad spelar det för roll om styrplattan är på eller inte när du har en mus inkopplad? Det är ju bara att låta bli att använda plattan, eller tvärtom.

Om du någon gång har suttit och skrivit på en PowerBook borde du ha märkt att det är ganska lätt att komma åt styrplattan av misstag. Just därför vill man kunna stänga av styrplattan och använda en annan mus istället.
Reparera behörigheter: Starta skivverktyg, markera din startskiva och klicka på "Reparera behörigheter".
Har du testat att avmarkera "Ignorera..." och markera det igen, stänga Systeminställningar mellan att du avmarkerar/markerar, kanske starta om med den avmarkerad eller rent av leta upp en bra prefs-fil att slänga?

Om det nu finns en funktion som skall koppla ur styrplattan när musen kopplas in så bör väl denna ändå fungera. Oavsett vad man har för åsikter

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 10:57

Jag har ett par PowerBöcker som jag har musar inkopplade på. Jag har aldrig upplevt att det är något problem med att styrplattan är aktiverad samtidigt.
Men det är klart, ska det funka så ska det ju.

Så, nu är det ordnat. Det var något knas med en inställning i programmet "SideTrack" som gjorde att det inte gick.
Sjukt irriterande att komma åt styrplattan av misstag, hade glömt hur jobbigt det var innan jag upptäckte att man kunde stänga av den funktionen.

1
Bevaka tråden