Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GoLive och uppladdning via FTP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[FONT="Arial Black"]FTP problem med GoLive CS[/FONT].

Jag har kört GoLive 5.0 och har skaffat GoLive CS. Men det finns inte möjlighet att komma åt servern via GoLive CS och ladda upp eller ner filer. Någon inställning som jag gör är fel. Har klickat ur brandväggen och kör över Ethernet. Alla inställningar för FTP är som I GoLive 5.0 som jag kommer ut med. Enda skillnaden är ett nytt program och att jag inte behöver använda OS9.

GoLive försöker lista mappen och synkronisera. Synkroniseringen misslyckas sen är jag uppkopplad men ser inte mapparna på servern. Får felmeddelandet att servern inte svarar efter en stund. Inget fel på hemsidan eller servern eftersom jag kommer åt mapparna via GoLive 5.

Någon idé någon?

Här är meddelandet för den som kan tyda

Det går inte att lista FTP mappen (602:server stopped responding.)

Känt fel i GoLive CS

"Solution 1: Change the transfer setting for text file types to binary.

Change the GoLive transfer setting for any text file types you're transferring (for example, HTML, HTM, JS) to binary.

To change the transfer settings in GoLive:

1. Choose Edit > Web Settings.

2. Click the File Mappings tab.

3. Choose the file type or MIME type.

4. In the Inspector, choose Binary from the Basic menu, and then choose Binary from the Transfer menu.

5. Repeat steps 3 and 4 for each text file type that appears in the document."

Du ska absolut inte stänga av brandväggen. Det löser på inget sätt ditt problem. Snarare riskerar det att skapa nya problem. Om det skulle vara något med brandväggen är det bättre att skapa en regel till den och att tillåta viss trafik istället för att stänga av skyddet helt.

1
Bevaka tråden