Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forum för programnyheter?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-08 21:49

Jag själv skulle tycka det var kul och intressant och väldigt nyttigt med ett nytt forum under "Mjukvara" där folk kan lägga in tips om nya småprogram av olika slag. Det finns ju en uppsjö av freeware, shareware och payware som man skulle vilja kolla in, bara man fick reda på att dom fanns, och de etablerade mjukvarutillverkarna behöver sannerligen lite konkurrens då och då. Och dom har ju egna forum hos 99mac.

Ett sånt forum skulle kanske kallas just "Nya småprogram", och som i de andra två mjukvaruforumen skulle det vara underrubriker, kanske enligt t.ex. Versiontrackers kategorisystem (se bild) så att det blir lättare att hitta om man letar efter nåt speciellt.

Typ som http://www.99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=45 fast av vanliga dödaliga istället för en artikelrobot?

Senast redigerat 2005-12-09 00:12
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-09 00:00
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Typ som http://www.99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=45 fast med vanliga döda istället för en artikelrobot?

"...med vanliga döda..."? De e de som kallas "spökskrivare", va?
Ska fan törs vara här om gengångare ska få bli medlemmar...
Du menar "av vanliga dödliga" hoppas jag.

Men jo, nåt sånt. Folk använder ju, och hittar, en väldans massa små bra program som inte den där artikelroboten har en aning om. Det skulle vara perfekt att kunna kolla in ett sånt forum då och då, och läsa eventuella kommentarer - och givetvis posta och rekommendera egna "fynd".

Danne

Ursprungligen av Danne V:

"...med vanliga döda..."? De e de som kallas "spökskrivare", va?
Ska fan törs vara här om gengångare ska få bli medlemmar...
Du menar "av vanliga dödliga" hoppas jag.

Men jo, nåt sånt. Folk använder ju, och hittar, en väldans massa små bra program som inte den där artikelroboten har en aning om. Det skulle vara perfekt att kunna kolla in ett sånt forum då och då, och läsa eventuella kommentarer - och givetvis posta och rekommendera egna "fynd".

Danne

Ojdå, ändrade det

Det låter hursomhelst som en ganska bra ide, och då menar jag alltså forumkategoriförslaget och inte att diskriminera spöken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-09 08:56

Bra idé att samla ihop alla program på samma ställe - så att de går att hitta även sånt man inte visste att man behövde

/Tangen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-11 21:48

bumpar den här tråden....

Har några halvfärdiga artiklar från mactuellt-tiden liggandes, ska se ifall jag kan få tummen ur och färdigställa dem. Där har vi en ganska så stor lista med "MustHave" program till macen.

Men Martin kanske kan fixa ett nytt forum där medlemmarna kan tipsa om bra program samt skriva en liten sammanfattning av dem. Jag röstar för ett sådant forum

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-16 22:49

Bumpar igen.
Skulle va kul att få en kommentar från nån på 99mac...

LÅter som en toppenide

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-10 18:15

Jag blåser liv i den här tråden igen.
Kan man måhända få en kommentar från någon på 99mac, tro?

Har missat denna tråd - fick ett mailtips

Du menar ett nytt forum i kategorin "mjukvara" brevid "övrig programvara" som specifikt nämner nya program? På vilket sätt skiljer sig innehållet från "övrig programvara"?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-12 18:21
Ursprungligen av Björnström:

Har missat denna tråd - fick ett mailtips

Du menar ett nytt forum i kategorin "mjukvara" brevid "övrig programvara" som specifikt nämner nya program? På vilket sätt skiljer sig innehållet från "övrig programvara"?

Jag tänkte mig ett forum som BARA presenterar nya småprogram, såna där pyttesmå pärlor (eller skräp, förstås) på allt från 20-30Kb till några Mb som man inte ens vet om. Dom försvinner i bruset från alla andra main stream program och jag tycker att di små borde uppmärksammas MER än dom stora.

1
Bevaka tråden