Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att uppgradera firmware på DVD i imac g5?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skrev tidigare i en diskussion om att mina nyinköpta dvd-r 16x var 2x i min imac. Någon trodde att det var firmware på dvdbrännaren var problemet.

Går det att uppgradera firmware på dvdbrännaren???

Daniel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-10 13:54
Ursprungligen av mdlarsson:

Jag skrev tidigare i en diskussion om att mina nyinköpta dvd-r 16x var 2x i min imac. Någon trodde att det var firmware på dvdbrännaren var problemet.

Går det att uppgradera firmware på dvdbrännaren???

Daniel

Jag tror snarare att det är skivorna som du provat som är problemet. Om det är en 16X -brännare så är det nog så också. Man ska inte hålla på och patcha i onödan.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tror snarare att det är skivorna som du provat som är problemet. Om det är en 16X -brännare så är det nog så också. Man ska inte hålla på och patcha i onödan.

Nja, jag har en PB G4 som ska klara dvd-r/rw i 8x men ALLA skivor jag prova funkar bara i 2x. Jag har provat Verbatim. Memorex, TDK plus några till märken men ingen kommer upp över 2x. Kanske funkar det med Apples egna skivor men de kostar ju 3ggr så mycket.

Det finns gott om trådar om detta, bl a hos Macfixit under förra året som skrev mycket om detta. I början vad jag själv kraftigt irriterad men nu orkar jag inte bry mig längre.

Apple har ju eget firmware i sina modeller (OEM-modeller) och uppdaterar det i stort sett aldrig.

Jag har en MATSHITA UJ-835E i min kan jag ju nämna också.

Jag har även skivor av märket Alpha och dom bränner utmärkt i 2x 4x och 8x.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 01:41

Vad bränner du med? Toast eller det inbyggda?

Vanligtvis i toast, men jag får upp samma brännhastigheter i skivverktyget.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 10:59

Då ska du nog klaga hos Apple.

1
Bevaka tråden