Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"minneseffekt" i skärmen på iMac 20"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltså en iMac rev. B 20". Vet inte riktigt om minneseffekt är rätt ord, men det verkar som om grafiska detaljer som ligger still länge på samma ställe - till exempel adiumikonen i menyraden - bränts in i min skärm!
Jag har försökt ta en bild när jag kört en skärmsläckare men det var inte det lättaste:

Det jag försökt fota är adiumankan och iscrobblernoten som ligger i menyraden och som syns som en skugga även efter att jag dragit igång en skärmsläckare. Om jag låter datorn vila eller vara avstängd i ett par timmar försvinner dock skuggorna.
Jag har hört talas om att detta kan ske på plasmateveapparater, men jag trodde inte att det var ett problem med lcdskärmar.
Vad ska man göra åt detta, är det service som gäller? Tror ni att det går på garantin, datorn är 7 månader gammal?

Senast redigerat 2006-02-04 20:15
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-04 19:35

Jag har också en iMac rev. B 20" som jag köpte i juni 2005, men jag har inte märkt av det här problemet. Du kan kanske uppdatera tråden här om du får reda på något mer om det här för jag är intresserad av det också.

Låter väldigt skumt, påminner dock lite grann om när man startar gamla PowerBöcker, då visas alltid det som visades senast på skärmen.
Kan ju vara så att det bränns fast på själva plasten kanske. Snacka med Apple!

Enligt Apple är det ett något som kan drabba alla lcdskärmar och tydligen inget farligt.
Hittade den här supportsidan:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88343

1
Bevaka tråden