Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in med Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-09 19:32

Skumt, jag kan inte logga in på 99mac med Safari (2.0.2, OS 10.4) - det gick senast igår.
Netscape går bra.

Rensa cookies och testa igen? Har inte hört talas om detta problem tidigare.

Jag har hört talas om det.

De allra flesta inloggningsproblem går att lösa på detta sätt:

1. Kolla att du surfar till http://www.99mac.se/ istället för http://www.mac99.se/ På den senare webbplatsen verkar det gå att logga in till en början, men strax efter studsar man ut igen och blir icke inloggad. Vi skall strax ställa in det så att det görs en redirect från mac99.se till 99mac.se. Anledningen till att domänen finns är att vi i flera år har hört att man refererat till denna webbplats som mac99, så då registerade vi den domänen och lade upp den. Med den lilla miss jag just beskrivit som strax skall åtgärdas.

2. Att logga ut och logga in igen kan hjälpa. Det finns en länk längst upp på sidan till höger. Kan man inte ens logga in, leta efter kakor från 99mac och radera dessa i din webbläsare.

3. Se till att din webbläsare accepterar kakor.

4. Naturligtvis måste du var noga med stor och liten bokstav i ditt användarnamn och lösenord.

5. http://www.99mac.se/forum/login.php?do=lostpw <-- Använd den länken för att få ditt lösenord mailat till din epostadress.

6. Om ditt konto är "obekräftat" (du har inte klickat på aktiveringslänken i mailet du har fått när du antingen registerade dig eller när du bytte epostadress) eller ditt konto är i "moderationskö", (dvs du har nyligen registerat dig och vår admin har inte hunnit kontrollera dina uppgifter ännu), så kan du inte logga in. Om du saknar ditt aktiveringsmail, kolla inställningarna för skräppost och din skräppostkorg, i övrigt är det bara att vänta 2-3 dagar innan din registering har granskats och godkänts manuellt. Då får du ett nytt mail och då kan du logga in och posta ditt första inlägg.

7. Utan bekräftad epostadress kan man inte skriva inlägg, så varje gång du byter epost måste du klicka på aktiveringslänken i mailet du då får.

8. Om aktiveringslänken radbryts i ditt epostprogram så får du ett felmeddelande för att all information som behövs inte följer med till webbläsaren/99Mac. Använd då den kortare länken i samma email och kopiera och klistra in aktiveringskoden (sifferkoden), i formuläret på den sidan som den kortare länken leder till. Detta förklaras i aktiveringsmailet.

Det var allt tror jag.

Om ovanstående inte hjälper, kontakta mig på helpdesk@mac.se så hjälper jag dig. Tänk på att viss information är bra att skicka mig som tex ditt kontonamn, din epostadress och liknande.

Nu vet jag, det var därför att min länk var till www.99mac.com och inte .se. När jag uppdaterade bokmärket till .se började det fungera igen.

Felet beror på mig och jag har rättat till det nu (kan ta upp till 2 timmar innan ni märker skillnaden):

99mac.com har nu en permanent redirect till 99mac.se och därmed kommer alla cookies & bookmarks fungera "som vanligt" igen

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-21 16:50

Har problem med automatisk inloggning. jag har kollat adressen, 99mac.se är det som gäller har också loggat ut och in igen men utan resultat.

Edit: det fixade sig allt verkar funka nu. jag tömde cache i safari samt så resetade jag.

Edit2: det fixade sig inte alls.. nu är jag tillbaka till ruta 0 igen..??

Senast redigerat 2006-02-21 20:10
1
Bevaka tråden