Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple remote på imac rev. b

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför är "ny tråd" knappen så svår att hitta? lite mer markerande färg hade ju gjort lite nytta.

iaf. Det är som så att jag använder min älskade bebis iMac som stereo. Har under en längre tid
funderat på att att rippa alla mina CD's och gå över helt till digitalt.

Jag behöver ju då en fjärrkontroll. Har kollat på lite olika.. finns dock inga snygga förutom apple remote. Jag behöver bara kunna styra de enklaste funktionerna i itunes. De kontroller jag kollat på är ju rena star wars flaggskepp.

Vad jag undrar är i sin tur. Kan jag koppla in en apple remote till min imac rev B genom att köpa en IR-mottagare (usb modell) och skaffa FrontRow?

Hade inte iMac revB ir?

Min iMac revA har det.
Eller menar du G4 eller G5 iMac?

G5.. såvitt jag vet har bara imac rev C (I-sight modellen) inbyggd IR. eller?

ingen som har koll på detta?

Jag tror inte att det kommer funka (men jag vet inte säkert). Salling clicker är ju schysst annars.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-11 17:19

Det är bara ipod universall dock, iMac rev C och macbook pro som funkar med apples fjärrkontroll

jädra märkligt att den bara skulle fungera med det?

mjukvara för att ta emot signalerna antar jag skickas med IR-mottagare.
borde inte funktionen för att hanera signalerna ligga i frontrow?
Isf är ju enda anledning till att den enbart skulle fungera på de två senaste
I-macarna den inbyggda IR-mottagaren. vilket ju är fixable.

har sökt runt lite och hoppats på att nån geeky grabb hade försökt. Är ju rätt populärt
annars att dissikera möss osv.. men kan inte hitta ngt.

förresten.. ngn. som har koll på om det finns BT-fjärr annars? har inte kunnat hitta ngn. men man vet ju aldrig.

Jag skulle föreslå Salling Clicker om du har en blåtands-telefon:
http://salling.com/Clicker/mac/

Klarar iTunes och mycket annat.

nepps har ingen BT lur.. blir nog att köpa Keyspan Express Remote ist.. om jag kopplar den till en aiport så kan jag gömma mottagaren nånstans där den inte syns så väl, den är ju ordentligt ful

1
Bevaka tråden