Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Titanium 800MHz och en helt ny produkt.. eMac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jürgen postade sin tråd i nyhetsforumet. Där den hör hemma. Istället för att posta en ny, kunde han ha flyttat den första tråden hit.

Där är ju här vi ska snacka om nyheter.

Min Tibook 400 känns nu ännu äldre. eMacen känns som skulle passa min mamma. iMac G4 är för dyr, men nya eMacen känns helrätt. Men den kanske bara säljs för utbildning och inte till hemanvändare?

[ 29 April 2002, 12:30: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-29 12:51

eMac verkar bara säljas till utbildningssektorn. Lite tråkigt, för den hade blivit en storsäljare i hemmen tror jag.. Mycket aggressiv prissättning.

Annars.. Bra jobbat! Mycket RAM och bra grafikkort i PowerBöckerna. 1 MB L3-cache..

Ps. Skönt att Macworld inte kommer referera till en "Emac" i alla fall

DS.

Jag satt o skrev min ungefär samtidigt som 2 andra trådar skrevs om samma sak...

Såg det först efter, men visst flytta trådar kunde man gjort..

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2002-04-29 14:32

När jag byter dator så skulle en eMac var helt perfekt, gärna med iMac:s programpaket.
Det är precis vad jag behöver och till rätt pris.
Alternativet är att vänta in ett Harmony G 4 kort till min gamla iMac.
Skulle vi kunna påverka APPLE att sälja den som iMac 17"

Jag tror Apple aldrig kommer släppa denna 17" eMac till annat än skolor.
För den skulle ta död på iMacen.

Med tanke på pris och prestanda.

Den har ju något som jag saknat mycket på alla nya maskiner Apple släpper. Ljud in.

[ 29 April 2002, 17:18: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Har Powerbook:en ingen IR port nu? Visst är det märkligt? Annars är det en lyckad uppdatering tycker jag.

  • Medlem
  • 2002-04-30 00:25
Citat:

quote: Mattias Hedman skrev:

Den har ju något som jag saknat mycket på alla nya maskiner Apple släpper. Ljud in.

Kollade just på apple´s hemsida - PB G4 har nu ljud in!!!! Har inte sett det med egna ögon, men fakta texterna om den säger så...
Helt suveränt. Jag kommer kanske alltså en dag kunna köpa en ersättare till min pismo?
(för ljud in är förvisso ingen "hifi-feature" - men duger fint för lite inspelning och sampling "on the road"...)

Bra jobbat Apple!!!!

Och eMac låter ju helt sagolik. Äntligen kanske den där lärarexamen jag har kommer till verklig nytta...

Fina uppdateringar, men jag väntar till sommar innan jag köper mig en ny PowerBook, de kommer förmodligen uppdateras ytterligare en gång under MWNY.

eMacen är grym, enda nackdelen är att man bara kan köra högsta upplösningen i 72hz.

Inget att hänga i granen precis..

Frågan är om dom verkligen uppdaterar PBn en gång till på MWNY redan? Känns inte det som lite kort mellanrum?

När iBooken kom 1:a maj förra året, uppdaterades den inte förrän i oktober om jag inte minns fel?

wow - ljudingång.... är det en revolution ?
Har ju för fan funnits på varenda PC med ett anständigt ljudkort sedan slutet på 80-talet.
Apple gör snygga maskiner med ett bra OS, men såna här saker är bara rent pinsamma att utelämna.

Ingen revolution. Du vet mycket väl att Macen haft det i alla år, hr Melin. Men att dom av någon outgrundlig anledning tog bort den på vissa modeller för några månader sedan.

Glädjeropet får väl tillskrivas att förnuftet kom tillbaka till Apple kort och gott.

[ 30 April 2002, 10:00: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobbe Sunesson:
Frågan är om dom verkligen uppdaterar PBn en gång till på MWNY redan? Känns inte det som lite kort mellanrum?

När iBooken kom 1:a maj förra året, uppdaterades den inte förrän i oktober om jag inte minns fel?

Jag tror hela serien kommer uppgraderas i sommar, Motorola har 1Ghz processorer för PowerBooken redan idag, dock väljer Apple att använda dem eftersom PowerMacen ligger på 1Ghz (verkar mest logiskt).

Det är min gissning i alla fall, hela serien uppdateras på MWNY (mer eller mindre).

  • Medlem
  • 2002-04-30 13:48

Daniel Eriksson skrev:

Citat:

quote: Glädjeropet får väl tillskrivas att förnuftet kom tillbaka till Apple kort och gott.

Precis - det var vad jag menade. Störde mig ju aningen på att min Pismo verkade vara den sista med "ljud in"... Det såg inte bra ut - i ett längre perspektiv.

Nu är det bara alla weird ljudsharewares jag har som jag tycker ska carboniseras, sen k a n s k e även jag börjar snegla på X (trots svårartad terminal- och filändelse-fobi)...

Du behöver inte använda Terminalen om du inte vill.

Du kan också stänga av så att filändelser visas, programen sköter det själva trots allt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Aahs:
Jürgen postade sin tråd i nyhetsforumet. Där den hör hemma. Istället för att posta en ny, kunde han ha flyttat den första tråden hit.

Där är ju här vi ska snacka om nyheter.

Visst vet jag att nyheter hör hemma i detta forum, men det är ju en slutet sällskap som får skriva här och dom är sällan först ut med nyheterna... så var ska vi andra skriva våra nyheter? Ska vi vänta med att starta trådar om nyheter tills någon med rättigheter skriver en tråd?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Ska vi vänta med att starta trådar om nyheter tills någon med rättigheter skriver en tråd?

Kör på Adrian! Vi flyttar trådar i fortsättningen för att slippa dubbla trådar om samma sak.

1
Bevaka tråden