Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Mixed Grill - $499 för hela livet. Bra?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har riktigt länge sneglat på textdrive.com/mixedgrill-erbjudandet som verkar för bra för att vara sant. Det är välkända namn som är bakgrundsfigurerna till företagen och det enda jag tvekar inför är klausulen textdrive.com/faqs/16 som säger att jag inte får testa mina applikationer på deras servrar.

Vad säger ni som kan lite mer om hosting? Är det något som är värt att nappa på? Finns det likvärdiga alternativ och hur ser de ut?

Sätta upp en hemsida för mig själv och ett ställe att presentera koncept för kunder.

  • Medlem
  • 2006-02-08 23:22

Är det inte bättre att betala per månad? Man kan ju säga att du förbetalar för typ tre år också, vilket inte är bra om de går i konkurs. Det känns som att de vill dra in mycket pengar snabbt.

Att de ska gå i konkurs är jag inte rädd för, det är i min mening ekonomiskt stabila. Snarare är det så att man betalar direkt för två år med tanke på att man får mer än för $12-prenumerationen.

Det är just det jag behöver hjälp med, att lägga ut så mycket i en klumpsumma känns som ganska mycket med tanke på att jag kanske inte får lägga upp koncept och exempel på deras servrar...

Edit: TextDrive verkar vara bra.

Senast redigerat 2007-05-09 20:21
Ursprungligen av Björn Leander:

Vore jag du skulle jag titta på något annat.

Det finns flera hyfsat billiga alternativ här i Norden. En jag hittade idag var ProInet. Hyfsat billigt men erbjuder mycket. Annars finns ju t ex Loopia.

Loopia var inte så mycket att ha tyvärr... Proinet är intressanta men det är otydligt hur seriösa de är. De har dessutom samma typ av klausul att man inte får lägga upp ofärdig kod på sin sida, skulle gärna också ha WebDAV och/eller extra ftp-konton.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-03-11 00:54
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Loopia var inte så mycket att ha tyvärr... Proinet är intressanta men det är otydligt hur seriösa de är. De har dessutom samma typ av klausul att man inte får lägga upp ofärdig kod på sin sida, skulle gärna också ha WebDAV och/eller extra ftp-konton.

Vi vill jo självklart inte att det skall skada andra kunder, det menas med den regeln som står i avtalet.
Men som du skrev i ett annat inlägg, testa på din lokala dator eller liknande innan du drar iväg på en delad server.

Men annars så får du väl höra av dig om du verkar intresserad så kan vi säkert lösa det på något sätt, ev att du får ligga på vår test server där vi testar alla möjliga scripts innan dessa dras igång på våra webbhotells servrar.

Mvh Mattias Kristiansen
Proinet

  • Medlem
  • 2006-02-09 02:07
Ursprungligen av Björn Leander:

Vore jag du skulle jag titta på något annat.

Det finns flera hyfsat billiga alternativ här i Norden. En jag hittade idag var ProInet. Hyfsat billigt men erbjuder mycket. Annars finns ju t ex Loopia.

Har själv mycket goda erfarenheter av ProInet, rekommenderas!!!

  • Medlem
  • 2006-02-09 02:02
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Att de ska gå i konkurs är jag inte rädd för, det är i min mening ekonomiskt stabila. Snarare är det så att man betalar direkt för två år med tanke på att man får mer än för $12-prenumerationen.

Det är just det jag behöver hjälp med, att lägga ut så mycket i en klumpsumma känns som ganska mycket med tanke på att jag kanske inte får lägga upp koncept och exempel på deras servrar...

Eftesom det "förmodligen" är företaget själva som har lagt up Wikpedia-artikeln (wikipedia hämtar nämligen artikeln från deras websida), så tar jag inte det som bevis på att de är seriösa.

Jag tycker att konceptet att betala en klumpsumma för en löpande tjänst är direkt konstig. Hur ska du kunna sätta press på dem om du inte är nöjd.

Ursprungligen av stfm:

Eftesom det "förmodligen" är företaget själva som har lagt up Wikpedia-artikeln (wikipedia hämtar nämligen artikeln från deras websida), så tar jag inte det som bevis på att de är seriösa.

Jag tycker att konceptet att betala en klumpsumma för en löpande tjänst är direkt konstig. Hur ska du kunna sätta press på dem om du inte är nöjd.

Gruber själv rekommenderar dem och de har varit i branchen längre än Proinet och har fler användare än mac.se. Jag ser alla de sakerna som goda ting.

Att betala en klumpsumma för en löpande tjänst gör vi ju hela tiden: Årsprenumerationer, TV-avgiften, 99mac-medlemskap och så vidare... Detta är ju som att betala två stycken på en gång och få för en mycket längre period. Skulle det ge mig sämre service eller?

  • Medlem
  • 2006-02-09 10:11
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Gruber själv rekommenderar dem och de har varit i branchen längre än Proinet och har fler användare än mac.se. Jag ser alla de sakerna som goda ting.

Att betala en klumpsumma för en löpande tjänst gör vi ju hela tiden: Årsprenumerationer, TV-avgiften, 99mac-medlemskap och så vidare... Detta är ju som att betala två stycken på en gång och få för en mycket längre period. Skulle det ge mig sämre service eller?

Du har ju redan bestämt dig, så det är ju ingen mening att argumentera. Hoppas det blir bra.

Saken är ju den att jag hakar upp mig på http://textdrive.com/faqs/16, hur ska man förhålla sig till något sådant egentligen?

Testa koden i egna datorn innan du laddar upp den? Vad är problemet? Att få din egen dator att vara testmiljö för PHP och MySQL tar ju inte så lång stund.

Givetvis gör jag det, men problemet är att jag vill lägga upp saker för kunder att testa på servern. Typ ofärdiga element, prototyper och så. Ser att flera hostingföretag ogillar det och har olika typer av klausuler mot att använda serverutrymmet på liknande sätt.

Ok, fel av mig. Vänd dig till ett annat webbhotell, eller varför inte skaffa en Mac Mini stående i ett webbhotell eller hemma, där du kan visa kunder dina lösningar och när du är klar, flytta över dem till webbhotellet där de skall vara.

Avtalet/klausulen är till för webbhotellets skydd. De vill ha en möjlighet att kunna avbryta avtalet, om du lägger upp något som påverka deras drift på något sätt (tex om du lyckas krascha PHP eller MySQL för andra kunder eller om din kod drar "för mycket" resurser). Men det är inte förräns det sk*ter sig som du blir utkastad, för sådan koll har det inte att de märker om du utvecklar saker och låter kunder testa din färdiga kod. Det hör till sakens natur att en webbplats utvecklas och det kommer nya versioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-09 22:25

Jag har varit hos Textdrive ett tag nu (även köpt Mixed Grill). Gillar både deras filosofi och tjänster (speciellt www.strongspace.com för backup).

Jag tycker inte riktigt att man kan jämföra TextDrive med andra webbhotell. TextDrive är för de som kräver lite mer och är beredda att betala för det.

Det finns ju en medlem på 99mac som jobbar för TextDrive också. Han kanske kan skriva en rad här om han vill

[full disclosure: jag jobbar åt Joyent/TextDrive (likaså gör Gruber för övrigt)]

Vad som vi brukar mena med den "klausulen" är aktiv utveckling, det handlar lika mycket om att visa respekt för de du delar servern med att åtmindstonde ha testat din kod lokalt så du vet den inte exploderer och drar andra med sig i fallet.

1
Bevaka tråden