Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Denna disk måste väll passa i min pb 12"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 09:52

Har en Powerbook 12" 1.33Ghz som behöver ny hårddisk.
Hittade denna på komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313764&cks=PRL

Den måste väll passa eller?

Hade tänkt mig en 100Gb men vill inte lägga ner så mycket pengar.. absolut inte mer än 1400:-.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 10:22

Jo det lär den väl göra... om du är osäker så ring till dem och fråga, Komplett är djävulskt bra i supporten.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 10:47

Skall du plocka isär din PowerBook själv, rekommenderas fascistordning på skruvar och alla andra delar. En iskubslåda brukar fungera bra som hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 11:06

Jo jag har inte råd med att lägga 840:- + moms som Macforum tar för bara arbetet..
Men själv klart ska jag ha flera burkar med lock så jag sorterar skruvarna efter varje moment.
Har skruvat en hel del med datorer och annan elektronik förr så det skall inte vara några problem.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 12:58

säker på att du inte ska köpa en 7200rpm´s disk? Vad jag läst så ska det öka prestandan i PB´n avsevärt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 13:07

Den passar och funkar. Se bara till att du har rätt verktyg. Och som Johan Gunverth säger så måste du vara noga med skruvarna.
Kolla på länken jag skickade i en tidigare tråd om demontering av 12:an.
Ett tips är att inte försöka ta bort de två kabelsocklarna innan du lyfter på locket. Lyft bara ur kablaget till styrplattan och bänd sedan försiktigt upp "locket", en smörkniv av trä eller plast är bra då. Det sitter ett par spännen i batterifacket som man måste lätta på också, med en vanlig, men liten skruvmejsel. Det är lättare att ta bort de små kabelsocklarna om man fått av locket och kan skjuta det åt sidan. Och var j*vligt försiktig och håll dig nykter, det är många skruvar och smågrejer.

Edit, tillägg; titta noga hur kontakten till diskens IDE-kontakt sitter innan du tar bort den så du sätter tillbaka den exakt likadant. Annars kan du blåsa hela skiten. Säger jag som blivit vis av skadan.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 14:49

Konrad du e en mac-ängel!!!
Tack så jätte mycket allihopa för era tips..

  • Medlem
  • 2006-02-11 17:19

Kolla pbfixit.com

1
Bevaka tråden