Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glocalnet 24mbit/s = 7.46mbit/s??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 12:09

Nu blir jag så trött... har ringt i snart två månaders tid och tjatat på dem att internet inte ens kommer upp i hälften av den utlovade hastigheten. Sist nu skickade de ett nytt modem (för 500 spänn) och sa att det skulle fungera... visst, hastigheten steg från drypande 4mbit/s till hårresande 7.46mbit/s .... de säger att det bara är "upp till 24mbit/s" och att det måste bero på datorn om inte deras modem fungerade... så vad göra nu? Reklamera modemet och be dem fara åt helvete samt anmäla dem till ARN, håller inte de sin del av avtalet behöver inte jag hålla min, eller hur?? På tal om datorn, jag fick Win XP support på min OS X burk, han jag pratade med sa att OS X är ett annat namn för Win XP ... tur att man vet vad man håller på med så man bara behövde tänka om ... men men, vad kan man göra för att stressa upp det hemmifrån? Går det på något sätt? Ändra Duplex??

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-07 12:14

har du testat apples broadband optimizer?

Är det så att de säger "upp till" 24 är det väl som med Telia, i det finstilta står det att det är under optimala förhållanden man får den hastigheten, övriga får hålla tillgodo med det de har. Det jag sett är att vissa fått priset sänkt till 8mbit-priset när de inte kommit upp högre än så.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 12:26

Du kan ju också kolla att du har rätt login för PPPoE-klienten. Tex, jag som har 8 mbit-tjänsten ska logga in med xxxx@adsl8000.glocalnet.net , annars får jag bara 2 mbit...

Ursprungligen av torbjorn2000:

Du kan ju också kolla att du har rätt login för PPPoE-klienten. Tex, jag som har 8 mbit-tjänsten ska logga in med xxxx@adsl8000.glocalnet.net , annars får jag bara 2 mbit...

Öhh.. jag har 8Mbit men detta har jag aldrig hört talas om. Jag kommer dock upp i 4-5 Mbit/s så det blir nog inte bättre.

Även om avatalet säger UPP till 24Mbit/s så tycker man ju att det ska bli mer än 8Mbit/s eftersom de även säljer en sådan tjänst. Om man inte kan få 8 så borde det vara UPP till 8Mbit/s som man ska betala för. Säger mätningen att man kan få teckna 24 så skulle iaf jag förutsätta att det blir mer än 8.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 12:36
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Öhh.. jag har 8Mbit men detta har jag aldrig hört talas om. Jag kommer dock upp i 4-5 Mbit/s så det blir nog inte bättre.

Det ska visst stå i papprerna vilken login man ska ha, men i mina papper stod inte det. Men kommer du över 2 mbit så funkar det uppenbarligen...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 13:24
Ursprungligen av torbjorn2000:

Du kan ju också kolla att du har rätt login för PPPoE-klienten. Tex, jag som har 8 mbit-tjänsten ska logga in med xxxx@adsl8000.glocalnet.net , annars får jag bara 2 mbit...

Det där har jag aldrig hört talas om, men jag ska ringa till dem och fråga ... jag har en login som följer : b*h358*@glocalnet.net ... de två asterixerna är eg två bokstäver ... men jag ska ringa dem.

Apple Broadband Optimizer har jag kört ja, utan direkta resultat ...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 14:01

Nu har jag precis pratat med dem igen... rådet jag fick var att kolla efter SpyWare på datorn... tills jag sa att jag hade mac, då rådde han mig att köra Antivirus program... men men. Skulle ta skärmdumpar på TP test tre gånger om dagen i tre dagar och maila över dem till dem och skriva vad jag har för hårdvara i datorn. Intressant är dock att jag bor 0.7km från telestationen...

---->Torbjorn2000 , det där gäller bara om man har Skanova som leverantör, jag har visst Telenor.

Några andra tips?

1
Bevaka tråden