Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppnad eMac vägrar starta!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-06 15:07

Jaha, så har man gjort misstaget att öppna sin eMac (700, orginalet från 2002) för att slänga in en superdrive och en större hårddisk. Hade jag vetat att burken var full av SÅ många skruvar hade jag nog dragit öronen åt mig…Dock: det hela flöt på relativt bra och jag fick i alla utdrgna sladdar, fick ihop skalet efter ingreppet. Men när jag skulle starta upp datorn hände…ingenting. Suck. Nu undrar man ju var felet kan ligga. Jag har ”resetat” PRAM, men inget händer när jag trycker på on-knappen. Kan det vara själva knappen som är felet? Vad är egentligen det vanligaste felet efter ett dylikt ingrepp? Vilka är de största riskerna och vilket är det värsta scenario jag kan vänta mig. Det kan tilläggas att jag (givetvis) var extremt noggrann med att inte avge statisk elektricitet och snudda vid delarna som tillhör skärmdelen.

Alla trösterika ord och förslag emottages tacksamt.

Senast redigerat 2006-02-06 20:01
  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 15:20

Jag har läst att dom som öppnar eMacken, ofta har sönder kontakten till powerknappen i sidan. Troligast är det den som är trasig när den inte startar.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 16:55

Fick du i sladden till on-knappen? Det kan ju vara en sak att börja med.. Annars får du nollställa PMU. (eller kanske heter det SMU på den maskinen. ??)
Hade du frågat mig innan så hade jag avrådit dig att öppna den maskinen...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 18:18

Det låter som on off knappen .Hade samma fel på min 700 när jag bytte HD o Drive.
Kolla det först.

B.D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-08 16:17

Tackar för alla svar. Det gick vägen till slut. Jag öppnade upp burken igen och upptäckte att jag glömt sätta dit en kontakt...Dock inte on/off-knappen.

1
Bevaka tråden