Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalarproblem iBook G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 09:18

Tja!

Märkte en lustig sak när jag satt o lekte med garage band och just balansjusteringen. Om man ändrar balansen helt till höger talare och lyssnar och sedan ändrar till 100% vänster så är inte ljudbilden lika dan på båda högtalarna. Fenomenet uppstår även i systeminställningar/ljud. Är mina högtalare defekta eller är ljudet så kasst på en iBook? Kanske p.g.a. konstruktionen så har högtalarna inte samma resonans? Någon som har liknande problem med sin?

/anders

Kolla i Systeminställningar > Ljud om ljudet är balanserat.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-06 12:55

Björn Leander: och så läser man igenom inlägget en gång till

cseknc: har faktiskt inte lyssnat på det viset på min, men jag har inte märkt något under normal användning...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 13:57
Ursprungligen av bogg:

Björn Leander: och så läser man igenom inlägget en gång till

cseknc: har faktiskt inte lyssnat på det viset på min, men jag har inte märkt något under normal användning...

Nej, har man balanserat ljudet så låter det helt ok. Men gillar ändå inte att det skiljer så mycket i ljudbilden. Du har inte lust o kolla hur det ter sig på din?

//

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-06 14:05

Vad jag kunde höra så kändes vänstra kanalen lite ljusare i klangen, lite mindre tryck i ljudet där. Medans den högra kanalen hade lite mindre ljushet, men däremot mer tryck lite mer "maffigt", men samtidigt lite dovare, ljud...

1
Bevaka tråden