Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på WWDC?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En enkel omröstning om vad ni tror ska komma på WWDC.
Steve Jobs ska ha en keynote så nåt kanske kommer men vad?
Jag har valt att inte specificera exakt vilka produketer - vore intressant att se vad ni tror kommer.

[ 16 April 2002, 13:14: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Bluetoothmus kanske, Logitech har ju en, och iochmed att vi nu har bluetoothstöd, och mottagare för USB tror jag inte det är helt otänkbart.

[ 16 April 2002, 15:15: Meddelandet ändrat av: odlund ]

Jag tror vi kommer få se lite mjukvara och lite hårdvara (att vi kommer få titt på "Jaguar" är klart, det är bekräftat av Steve himself).

Kanske även uppdaterade Bluetooth drivrutiner?

När det gäller hårdvaran så har jag inga direkt gissningar eller förväntningar, det bara känns rätt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-16 18:34

- En ny tvåknappsmus
- Uppspeedad PowerBook
- OS X (1.3 - 1.4)
- Dreaweawer (eller annat webbskaparprogram) för OS X
- Nya smarta pluggins för OS X
- Uppgraderad iPhoto

... :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
- En ny tvåknappsmus
- Uppspeedad PowerBook
- OS X (1.3 - 1.4)
- Dreaweawer (eller annat webbskaparprogram) för OS X
- Nya smarta pluggins för OS X
- Uppgraderad iPhoto

... :rolleyes:

påpekanden, funderingar..

mus = Apple har ALLTID gjort möss för att passa både höger- och vänster-hänta. Fler än en knapp är det ganska liten sannolikhet för..

OS X 1.3-1.4 = hur menar du?

En tvåknappsmus fungerar väl till höger som vänsterhänta? Det är snarare om dom är "ergonomiska" som dom inte skulle passa.
En Apple mus med två/flera knappar som är symmetrisk skulle mycket väl kunna fungera.
Däremot är det kanske tveksamt om dom presenterar en sån bara sådär. Den tror jag snarare kommer tillsammans med tex en ny G5a el dyl.

[ 16 April 2002, 19:49: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-16 19:59

Någon mjukvara kanske!
Eftersom Apple köpte Nothing Real med filmkompositionsverktygen Shake och Tremor
så borde det komma något ut något från det köpet! Eller är det för tidigt annu?

På mjukvarusidan kan vi ju hoppas på uppdaterade DevTools. Det fick vi ju förra året.

Några här som ska dit förresten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-16 23:06

Vem vet? Nya snygga teman till X (Aqua börjar redan kännas en aning trött tycker jag). Hoppas att de tar bort dockan med tiden. Märkning av mappar. Popupmappar (spring-loaded folders). Popupfönster.

Alla bra grejor från 9. Möjlighet att ändra innehållet i Apple-menyn. Fler hierarkiska menyer i Apple-menyn. Mus med två knappar och ett hjul, gärna sladdlös, eller en helt ny typ av pekgrej. KraftBok i nya färger. iBok med G4-propp. Snabbare G4 i iMacen.

Styrning via telepati. KraftBok med antigravitationsgenerator. Drivning med antimateria (kan också användas för att förinta Windows-datorer). Som sagt, vem vet.

[ 16 April 2002, 23:10: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-19 20:59

Till min stora förvåning upptäckte jag härrom dagen att OSX två knappar och hjul (till min Logitech helt utan drivisar!). Så jag tror den STORA nyheten blir en mus. Med två knappar och ett hjul.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Till min stora förvåning upptäckte jag härrom dagen att OSX två knappar och hjul (till min Logitech helt utan drivisar!). Så jag tror den STORA nyheten blir en mus. Med två knappar och ett hjul.

Det är knappast någon nyhet, så har OS X fungerat sedan det kom... (och tro mig, jag vet, jag köpte det i butik den 24 mars 2000!

Själv köpte jag det i butik den 24 mars 2001.

Jag hoppas på en uppdaterad iBook [och] PowerBook, men vet inte säkert längre då Apple kör någon kampanj till slutet av juni.

Stort fokus på Mac OS X Jaguar så klart.

Fråga: Är det någon här som ska till WWDC i år? Kontakta mig på [email protected] eller via forumet.

Det vore nog en mindre revolution för Apple om de släppte en mus med två knappar och scrollhjul.

Skulle dock sitta fint med en andra knapp under iBookens touchpad. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-22 02:32

Styrpinne a la IBM är bättre än styrplatta tycker jag. Mycket mer lättjobbat och precist.

Jag får ont i fingret av styrpinnen, känns inget vidare, den liksom rispar. Styrplatta för mig!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Själv köpte jag det i butik den 24 mars 2001.

He he, oops, det är väl såna här gånger man ska gå in och ändra sitt meddelande i efterhand och låtsas som ingenting...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-22 12:39
Citat:

quote: Jag får ont i fingret av styrpinnen, känns inget vidare, den liksom rispar. Styrplatta för mig!

Det är en vanesak tror jag. Styrplattan är irriterande eftersom man ideligen kommer åt den med tummarna när man skriver och så hoppar muspekaren till.

Det är klart att en mus är bäst men jag tycker ändå att IBMs lösning är den bästa. Tangentbordet är mycket bra på min Thinkpad också, men systemet är skräpdåligt (Winblows 98 SE, urrk).

Hmm, men snart köper jag en Powerbook. Det blir inga fler stationära datorer för min del.

[ 22 April 2002, 12:41: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden