Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösenordskydda en map på windows-server

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag sitter och ska lösenordskhydda en map på en site som ligger på en windows(!?) server. Nåja det där med windows kan jag inte i stunden göra så mycket åt. Men från de linux-servrar jag är van vid så kör man .htaccess. Jag vet ärlligt talat inte ens om i fall det är linuxspecifikt. men hur gör ma på en windows-server?
Den ligger hos Loopia som har fullständig osökbar FAQ.

/er David

Nåt .htaccess motsvarande finns inte till IIS vad jag vet, man kan ju skydda mappar etc via filsystemet men då måste du ju ha tillgång till servern och de har du ju uppengarligen inte. Efter en snabb sökning på google så verkar de som att man ska progga nåt skydd med ASP, lite bökigt må ja säga men de verkar inte finnas nå enklare om man inte administrerar servern själv.

Nu har jag hittat en välkomouflerad panel för att lösenordsskydda en mapp. Vad för teknik dom använder vet jag inte. Bland annat ska man ange 'titel' när man ska lösenordsskydda en mapp. Finns här någon som anlitar Loopia och som vet vad som menas med titel i sammanhanget?

1
Bevaka tråden