Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"det var nästan religöst"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacNytt.com har ett reportage ifrån 99mac Expo där Carl-Johan Eelde kallar 99mac Expo sändningen för "nästan religöst". Läs mer på MacNytt.com:

MacNytt.com

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
MacNytt.com har ett reportage ifrån 99mac Expo där Carl-Johan Eelde kallar 99mac Expo sändningen för "nästan religöst". Läs mer på MacNytt.com:

MacNytt.com

hehe.. japp!

Eller vad tycker ni andra? Skapa en omröstning? "Är Jobs keynote religiöst"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-18 03:05

Jag tror det bara var hela grejen med förväntan, nyfikenheten, uppståndelsen, atmosfären, glädjen, Steve Jobs tal m.m. som gjorde att det kändes som det gjorde för honom och kanske flera? Nöstan religiöst? Allt blir vad man gör det till. Jag förstår "präst" liknelsen. Men hur Carl-Johan Eelde sen innerst inne tänker och vad hans hjärta är fullt utav, ja det vet han nog bäst själv.

Jag upplevde lite av den stämningen redan i vintras på Nalen.
Det var ju bisarrt att komma dit. Det första man möttes av var ett gäng som satt med sina nya iBook och PowerBook och surfade (eller vad de nu gjorde) via AirPort så det stod härliga till.....
Och på vänsterflanken satt en äldre herre och lyssnade på sin sprillans nya iPod som han höll i handen på ett sätt så att alla skulle se att just han hade en iPod....

Det var komiskt, och inte minst nördigt.
Sen drog ju sändningen igång, och det var lite religöst som sagt...

Om man kan göra arrangemanget större så kan vi köpa in stora höga hattar till alla Guru:s - likt katolska präster. Med en stor Apple logga som blänker.

Ett enormt porträtt att Steve Jobs hänger på väggen. Gosskörer som sjunger i bakgrunden.

jag tycker vi ska ha förband nästa gång.

Och ett av inträdeskraven är man man måste skänka 45% av sin årsinkomst till 99mac, annars bli man inte accepterad av övriga macevangelister och därmed förpassad till helvetets djupa käftar...

...eller nått....

Amen!

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
jag tycker vi ska ha förband nästa gång.

Ja men absolut!

Vi flyger in James Brown för pastorsrollen - "Can you see the light!?"

Lite hippare i januari med högmässa på kvällstid - mer R ´n´ R liksom!

Anders
(korgosse)

1
Bevaka tråden