Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vpn server till osx klient

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gamal imac som jag ska sälja eller hitta på nåt nyttigt med. En tanke är ftp-server och vpn-server.

Men jag hittar ingen vpn-server-mjukvara. Bara en jävla massa klienter.

Någon som vet nåt?

Om jag får det att fungera, kommer det att gå att spela lan-spel över nätet då, eller kommer krypteringen att sänka hastigheten för mycket?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-05 14:32

jo, men jag tänkte på vpn. Vnc har jag fixat redan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-05 16:29

sorry, jag som var för snabb för mitt eget bästa... precis som vanligt

  • Medlem
  • 2006-02-05 19:09
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-05 23:33

Hur är openVPN att köra för klienter - måste det installeras klienter på användarnas maskiner eller kan dom köra Apples inbyggda (Apples egna ser ut att vara PPTP eller L2TP och inte SSL). Har själv vid ett par gånger börjat fundera på att kicka igång en VPN uppläggning för att kunna jobba på fjärr och det käns inte som om SSH är direkt något man kan börja rekomendera för vanliga dödliga användare.

P.S. Borde inte denna tråd ligga i forumet "nätverk och säkerhet" istället för "Allt om Mac" D.S

Ursprungligen av tok:

P.S. Borde inte denna tråd ligga i forumet "nätverk och säkerhet" istället för "Allt om Mac" D.S

Japp, nu är den flyttad (bara ett halvår senare ).

Kan tipsa om hamachi som fungerar enkelt till win/osx/linux för ssh-newbies som mig.
www.hamachi.cc

1
Bevaka tråden