Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari snyggare, men Firefox bättre

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-02 19:22

Jag vill ha det bästa från två världar; den snygga kantutjämningen, typsnitten och rullgardinsmenyerna från Safari, men kompabiliteten från Firefox. Vissa sidor funkar helt enkelt inte med Safari, men allt funkar med Firefox.

Finns det hopp?

Senast redigerat 2006-02-02 20:41
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-02 20:10

Inte än iaf. Jag känner som du. Jag har provat Firefox, Shiira, Opera m.fl. Och Safari är alltid lite snyggare totalt sett. Och har skönare hantering, mindre plotter. Tja, helt enkelt mer "macig".

  • Medlem
  • 2006-02-02 21:14

är inte camino nått då? har bara testat det lite själv,men jag vet inte riktigt varför det finns om jag ska vara ärlig.. utvecklad precis som firefox, fast enbart för osx? nägon annan kanske vet nått om det..

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-02 21:37

Det är väl tänkt att vara Firefox, fast macigt. Dvs snyggare och mer lättanvänt. Har aldrig gillat camino själv iofs. Tycker inte det är speciellt macigt i utseendet ens. Men jag kanske har missförstått?

ladda hem teman till firefox.. finns med safaritypsnitt och ikoner. Du når sidan om du går in på Verktyg>Teman

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 22:07

Jag skiter i hur det ser ut, det viktigaste är väl att det fungerar? Jag har övergett Safari till förmån för Firefox, för så förskräckligt fult är det ju ändå inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-02 22:16

Vad är det som funkar bättre med Firefox?
*undrar bara över skillnader*

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 22:37
Ursprungligen av Picasso:

Vad är det som funkar bättre med Firefox?
*undrar bara över skillnader*

En del sajter som exempelvis min bank, fungerar inte med Safari. Den vill att Safari ska acceptera cookies, fast man ställt in det. Firefox är bättre på att spara lösenord till en del sajter och sen tycker jag att den går betydligt snabbare och mer kompatibel över lag. Vill man ha Safari-skinn så kan man ladda hem det så ser det nästan ut som Safari.
Du får ladda hem och prova.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-02 22:42

Hmm....ska testa!
Min bank accepterar bara Mozilla av någon anledning, varken Safari eller Firefox duger.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 22:44
Ursprungligen av Picasso:

Hmm....ska testa!
Min bank accepterar bara Mozilla av någon anledning, varken Safari eller Firefox duger.

Firefox är en Mozilla-browser, det är du som har en skitbank.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-02 22:47

Nejdå, min bank är skitbra för jag får låna pengar när jag vill!
Jag har hellre en bra bank och en skit-browser!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 22:55

Det är väl bara Handelsbanken som kräver att man ska ha en gammal version av Netscape/Mozilla för att det ska funka med deras skit? Vem använder Netscape nuförtiden?
Jag känner ingen.

  • Medlem
  • 2006-02-02 23:07
Ursprungligen av Konrad:

Det är väl bara Handelsbanken som kräver att man ska ha en gammal version av Netscape/Mozilla för att det ska funka med deras skit? Vem använder Netscape nuförtiden?
Jag känner ingen.

http://www.pratbyran.se/showpost.php?p=154036&postcount=13

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-02 23:06

Jo, det är Handelsbanken jag har, och jag stör mig inte nämnvärt över att gå in där via Mozilla.
Några klickningar, lösenordet och så är det klart!
Jag slipper sitta där med en dosa (som man inte alltid har till hands när man behöver den) och knappa in det ena efter det andra i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-03 01:11

Jag menade inte att Safari är snyggare som program, utan deras kantutjämning, val av typsnitt, hur formulären ser ut... för min Firefox har ett Safari-tema, men det är fortfarande inte samma sak!
Usch och blä för att se mer till ytan än funktionen. Typsikt mig.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-03 08:16

Det som jag stör mig mest på i Firefox, är hur den renderar knappar, pulldowns och radioknappar. Som t.ex. inloggningssidan till FSB. Ser äcklig ut i Firefox. Rutan där man ska skriva in personnr är alldeles för hög, så texten bredvid hamnar inte centrerat på höjden. Bara ett exempel.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-02-03 11:25

Här är ett safariinspirerat tema till Firefox
https://addons.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=647

Tycker själv att denna är skön
https://addons.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=645

Numera fungerar alla mina browsers bra med handelsbanken sålänge man loggar in med kod från kodbricka. Inga problem alls!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-03 13:01

Använder Camino som default. Tycker den är mer lättanvänd än Firefox. Tyvärr är den lite instabil, dvs stänger ner sig nästan lika mycket som Safari.

Ursprungligen av Foxfire:

Jag vill ha det bästa från två världar; den snygga kantutjämningen, typsnitten och rullgardinsmenyerna från Safari, men kompabiliteten från Firefox. Vissa sidor funkar helt enkelt inte med Safari, men allt funkar med Firefox.

Finns det hopp?

Det är väl inget större problem att i så fall använda två webbläsare?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-03 17:22

Björn; vi är lata. Två fönster för Internet? That's SO Windows.

1
Bevaka tråden