Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.1 försenat i Sverige?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag pratade precis med Office Data. Han hade pratat med Apple idag angående detta med releasen av Mac OS X 10.1. Enligt Apple så är det försenat upp till 2 veckor eftersom det inte är färdigtryckt ännu.
Så 10.1 ligger på ett CD tryckeri och väntar.
Det är den engelska inte den svenska.

Någon som vet om detta stämmer?

Jag tror att det stämmer. Jag frågade på Kullander & Kullander idag och de sade att de skulle fått systemet på måndag i samband med ett seminarium hos Studentlitteratur, men att det skjutits upp på obestämd tid.

Förklaringen var densamma: skivorna är inte klara. Därför blir det väl två veckors ivrig väntan innan man helt kan byta till OS X.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-09-28 22:09

Pratade med Apple store idag. Leveransdatum om ett par veckor 10.1 us

Jag har fått andrahands information om att Trifoliumdata i Gårda (Göteborg) kommer att ha skivor redan på måndag - kan inte själv gå i god för att detta skulle vara sant då jag inte känner tipsaren mer än från ett FirstClass diskussionforum i Göteborg (GFS), men det är väl inte otroligt att Trifolium var på Seybold och packade en egen resväska med CD-skivor. Vet så mycket om Trifiderna att dom alltid är på Seybold och jag tror inte detta år har ändrat deras vanor - alla företag hade inte flygförbud.

/// Olle \\\

På Gothia här i Linköping kunde vi glada 10.0.4-användare hämta uppgraderingspaketet till 10.1 redan igår, fredag. Underbart att köra detta helgjutna operativsystem!

/abj

Andreas;

Kan du avslöja vilken build det är och om den stödjer Svenska fullt ut?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Andreas;

Kan du avslöja vilken build det är och om den stödjer Svenska fullt ut?

Sure! Det är enligt Apple System Profiler 5G64.

Svenska stöds så pass full ut som jag har hunnit att se. Det verkar även som om terminal.app har bättre stöd för oss med accenterade tecken än förra versionen. Men, detta har jag inte kunnat verifiera ännu...

/abj

1
Bevaka tråden