Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS SQL Server 7 för mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2006-02-01 17:37

hallå, skulle vilja veta om det finns nåt program som har samma funktion som MS SQL Server 7 för mac. behöver ett som jag kan testa SQL fråger på, och som kan läsa in *.sql filer.

jag har testat köra sql skript filen i myphpadmin fast det verkar inte vilja fungera.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-02-01 18:03

Exakt samma funktion som SQL Server, in i minsta detalj, går inte att uppnå (såvida du inte kör just SQL Server via Virtual PC), däremot finns det ett antal andra SQL-databaser som fungerar bra så länge det inte är något väldigt specifikt hos just SQL Server du behöver testa. Ett urval är:

Du kan dock bli tvungen att "översätta" de SQL-filer du har från Transact-SQL till resp. databas SQL-dialekt.

SQLite finns redan i systemet fr o m Tiger och är ingen egentlig databashanterare utan mer en självinnehållande databasmotor. Se man sqlite3 och webbsidan för mer info.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2006-02-01 18:34

nej, det är inte en speciell funktion jag är ute efter, utan mer att jag ska kunna använda skript filen i jag har i ett annan SQL program.

tack för program tipsen också

1
Bevaka tråden