Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.1 äntligen Golden Master, släpps nästa vecka?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det rapporteras på MacNN och andra sajter att build 5G64 blev den Golden Master vi väntat på. Inga nyheter jämfört med tidigare builds, bara en färdig produkt. Med en DVD-spelare som är överlägsen den i OS 9!

Med största sannolikhet lär Steve Jobs ha mer att berätta nästa vecka, på Seybold-mässan.

Fråga: Är du beredd att betala cirka 200 kronor för OS X 10.1?

Körde 10.1 igår, och för de som vill köra OS X så är det definitivt värt de pengar uppgraderingen kostar. Flyter på mycket bättre än dagens version. Personligen kommer jag fortsätta köra 9.1.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-09-19 07:55

Jag kommer självklart betala 200:-
Inte så mycket att tjafsa om.
Däremot kommer jag inte använda X som primärt Os utan 9.2 får gå ett tag till, så länge mina program inte är optimerade för X:et

Självklart kommer jag att betala för uppgraderingen. Har redan köpt två licenser av 10.0 och har använt OS X som primärt OS sedan ett år. Jag har endast använt OS 9 till DVD-filmer och Virtual PC (ytterst sällan)

Way to go, Apple!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-19 10:04

Jo man lär inte tveka att betala ringa 200:-, men lite surt är det ändå när man nyligt köpt dator. Borde kunna gå ut till oss som har nya datorer gratis.

Köpte Public Betan och sen skarpa när den kom, som jag senare gav till den som köpte min gamla burk.

OS X all the way när väl Quake flyter fint i den, tills dess 9.2

OS X PB kostade pengar, OS X 10.0 kostade pengar, o nu ska OS X 10.1 kosta pengar..

Låter nästan som Microsoft..

Men visst får man en komplett 10.1 (som alltså går att installera på en tom HD) på CDn för 200 så kan man väl hiva ut pengar där med. Men ändå..

[ 19-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Fråga: Är du beredd att betala cirka 200 kronor för OS X 10.1?

Jo, nog kan jag leva med den kostnaden... Även om jag känner att dom pengar jag la på OS X 10.0 när det släpptes borde inkludera 10.1 också, men tanke på att det är först nu som det känns som att de släpper ett fungerande system.

Pratade med en icke namngiven svensk Applekille idag och han sa att dom får en Golden Master imorrn (den 20:e alltså).

  • Oregistrerad
  • 2001-09-19 15:27

Självklart...som många andra kommer jag dock köra X som sekundärt OS ett tag.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Fråga: Är du beredd att betala cirka 200 kronor för OS X 10.1?[/B]

Hej Jon!

Jomenvisst. Jag betalar gärna det för att få en tjusig CD. Jag kommer få 10.1 som del i utvecklarpaketet men ser ändå till att köpa en riktig uppgradering eftersom jag har OS X på två maskiner. Det känns aldrig fel att betala för bra grejer.

Sedan 10.1 5G48 kör jag X på heltid och blir mer och mer förtjust. Igår drog jag igång WebLogic Server och nu börjar jag få upp en riktigt läcker Java-utvecklingsmiljö. Project Builder är helt ok och JBuilder lurar runt hörnet. Macen är snart på centercourt som utvecklardator!

/Per

Hej Per

Jag instämmer, jag betalar gärna $20 för 10.1, den är verkligen värd det. Sen kan man alltid debattera om huruvida funktioner som nu kommer kanske borde funnits i 10.0, men jag personligen har varit relativt nöjd med 10.0.x.

...och nu är 5G64 tillgänglig för ADC Select members. Nedladdning pågår för fullt! Härligt. Nu fattas bara drajvers för min Epson 1290 och videokameran, sen lirar ALLT jag vill ha.

Kvällen är räddad.

/Per

1
Bevaka tråden