Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som erfarenhet av Xerox Phaser 7750?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 07:57

Vår gamla arbetshäst Xerox 7700 är på väg att gå i pension efter 5 år och 319.921 utskrifter. Nu håller jag på att leta efter en ersättare till 7700:an. Närmast tillhands är 7750, nu undrar jag om nån har någon erfarenhet av den?

Vi är halvnöjda med 7700:an, den har varit ojämn i färgerna och har inte dugit att fungera som någon färgproofer. Vilket väl inte var syftet med den skrivaren heller...Dessutom så konsumerar den något enormt med material i form av fusers, print cartridge mm. Däremot har den alltid varit pålitlig när det gäller utskrifter, sällan några avbrott eller papperstrassel.

Om 7750 ha bättre färgåtergivning och samma stabilitet gällande driften så blir det nog en sådan. Om den slukar mindre material så är det en bonus.

Någon?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-01 11:37

Det är bara att klappa till. Vi bytte från 7700 till 7750 GX för ca 1 1/2 år sedan och har nu kört 92.685 utskrifter. Mycket bättre utskrifter, snabbare och billigare i drift. Inga problem alls, vår är även kallibrerad för färgprov. Liksom 7700 lyser den gula lampan för jämnan, alltid något att byta. Fråga återförsäljaren efter avtal så ingår all förbrukning till ett mycket fördelaktigt pris (fick jag i alla fall).

//Kidde

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 13:18
Ursprungligen av Kidde:

Det är bara att klappa till. Vi bytte från 7700 till 7750 GX för ca 1 1/2 år sedan och har nu kört 92.685 utskrifter. Mycket bättre utskrifter, snabbare och billigare i drift. Inga problem alls, vår är även kallibrerad för färgprov. Liksom 7700 lyser den gula lampan för jämnan, alltid något att byta. Fråga återförsäljaren efter avtal så ingår all förbrukning till ett mycket fördelaktigt pris (fick jag i alla fall).

//Kidde

Fick ett pris på ett s.k PagePack på 3.298 kronor per månad, det gällde 36.000 sidor per år. Det är iochförsig för lite. Borde fått ett pris på det dubbla...

Hur står sig det priset jämfört med vad du betalar? Är det fördelaktigare att köpa till ett "PagePack" kontra köpa allt själv? Är nyfiken på om jag gör en bra affär eller om säljaren gör det...

Vilken skrivare har ni, GX med RIP eller utan? Tittar själv på en 7750 DXF med RIP.

Annars finns det ännu vassare, men förmodligen dyrare i inköp, maskiner. KonicaMinoltas C450 med fiery-rip är jäkligt vass och billig i drift.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-01 13:30

Vi har en 7750 GX, någon RIP behövs ju inte då den likt 7700 har äkta inbyggd Postscript 3.

Vi kör betydligt fler sidor per år, men kan tänka mig att det stämmer på ett ungefär. Observera att det är per sida oavsett storlek (kör 2 A4 på en A3 = halva kostnaden). Och att rena svartvita utskrifter endast kostar 12 öre tror jag. Med tanke på Xerox priser på tillbehör och hur mycket den äter så är det mycket mer fördelaktigt nu mot när vi hade 7700.

  • Medlem
  • 2006-02-01 14:29

Jag tror inte 7750 kan köpas utan PagePack.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-02 09:24

7750 kan köpas utan PagePack. Har man tur så blir det en bra affär, men erfarenheten visar att ekonomin blir bättre med PagePack. Desssutom ingår det att alltid kunna ha reservdelar och toner "på hyllan". Avstressande, alltså.

pem_pem! Du har PM

1
Bevaka tråden