Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Qtek 9100 synca med Mac?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte skaffa mig en Qtek 9100 i väntan på P990i som inte vekar komma förrän i Maj,men undrar hur det funkar att synka den med Macen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 00:11

Inte alls...

Jag köpte en för några veckor sedan. Den fungerar inte att synca med Mac. Missing Sync är tydligen på väg för WM5, men det verkar dröja.
Blir att föra över alla poster en och en via blåtand.....:(

Ursprungligen av klaren:

Jag köpte en för några veckor sedan. Den fungerar inte att synca med Mac. Missing Sync är tydligen på väg för WM5, men det verkar dröja.
Blir att föra över alla poster en och en via blåtand.....:(

OK
Men annars är du nöjd eller?
Funkar Wifi bra och har du provat att söka nät och använda typ Msn?

Ursprungligen av m8rix4ever:

OK
Men annars är du nöjd eller?
Funkar Wifi bra och har du provat att söka nät och använda typ Msn?

Jag köpte en för någon månad sen, lämnade tillbaka den efter mindre än 24h. Seg, buggig och helt klart lanserad innan den var färdig. Riktigt kass i mina ögon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 07:39
Ursprungligen av m8rix4ever:

OK
Men annars är du nöjd eller?
Funkar Wifi bra och har du provat att söka nät och använda typ Msn?

Den har fungerat lite si o så....
En aning långsam, problem med g nätverk (fungerar inte alls i andra nätverk än b).
Jag har faktiskt lagt den på hyllan och tillfälligt gått tillbaka till min gamla K750i.....:)

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 09:19

Testa Pocketmac pro eller lite. Jag syncar en Qtek S100 med min iMac och det fungerar, Pro versionen fixar inte allt som de lovar men i alla fall det viktigaste (kalender, kontakter). Överföringen är tyvärr mycket långsam oavsett om det är bluetooth eller USB men det funkar så att man kan manuellt överföra filer som till ett USB minne. Kontakter och sånt tar inte så värst mycket tid men MP3 filer....

De nämner inte Qtek 9100 i deras PDA lista men man kan försöka. Demo finns.

http://www.pocketmac.net/products.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 17:36
Ursprungligen av elsevero:

Testa Pocketmac pro eller lite. Jag syncar en Qtek S100 med min iMac och det fungerar, Pro versionen fixar inte allt som de lovar men i alla fall det viktigaste (kalender, kontakter). Överföringen är tyvärr mycket långsam oavsett om det är bluetooth eller USB men det funkar så att man kan manuellt överföra filer som till ett USB minne. Kontakter och sånt tar inte så värst mycket tid men MP3 filer....

De nämner inte Qtek 9100 i deras PDA lista men man kan försöka. Demo finns.

http://www.pocketmac.net/products.html

Ledsen, men det fungerar inte. Det är för WM2003. Det finns ingen programvara som stöder WM5 ännu.

Jag kör med Qtek 9100 och 10.4.4 och jag väntar oxå på en Mising Sync version som släpper in 9100:an. Tyvärr verkar det ju dra ut på tiden. Däremot kör jag mot en exchange server som jag kan via WLAN koppla upp mig direkt emot så jag behöver inte använda WI•••WS alls.. perfect..

Sen blir det till att ta minneskortet till läsaren när man ska kopiera filer. Funkar perfect.. även CAB paket som ska installeras kopierar jag över där och sen installerar från telefonen direkt..

Jag e för övrigt nöjd med telefonen. Har fått några "hängningar" på den där inget mer än tvångs omstart fungerat. WLAN och MSN fungerar klockrent till sammans med PB:ens utdelade internet..

Björn

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-17 16:41
Ursprungligen av bjorn.ljungberg:

Jag kör med Qtek 9100 och 10.4.4 och jag väntar oxå på en Mising Sync version som släpper in 9100:an. Tyvärr verkar det ju dra ut på tiden. Däremot kör jag mot en exchange server som jag kan via WLAN koppla upp mig direkt emot så jag behöver inte använda WI•••WS alls.. perfect..

Vad blir det för prestanda över GPRS eller EDGE när du kör direkt mot en Exchange server., Jag funderar på en själv men kommer ofta att bli tvungen att köra över vanlig GPRS.

Vet du om man det måste vara Exchange server 2003 för att det skall funka? Jobbet har fortfarande inte uppgraderat. Hur är det med Cisco VPN. Finns klient till WM5?

//mattan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 12:18

Någon som hört någon tidsram på stödet för WM5?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 20:52

ingen som vet/hört nåt?

/Tangen

nehepp , ha en trevlig helg

Slängde iväg ett mail till PocketMac och fick svaret:

"WM 5.0 and Intel Mac devices we are working on support and
expect to be able to release something in the next two to three months..."

Frågorna var om PocketMac Pro funkar med kommande Qtek 9600 och stödet för Intel-macar.

Förresten, någon som har något att säga om Qtek 9600? Hört något om den? Beställer en i veckan antagligen... Dustin anger releasedatum den 22/6 2006.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094449

Gjorde inte Apple ett uttalande som gick ut på att pocket pc skulle gå att synca med mac? Hur gick det med det..?

Qtek 9600 / HTC TyTn

Köpte en HTC TyTN (Qtek 9600) idag. Har en Intel Mac och skall testa så fort laddningen av batteriet är klart. I let you know...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-18 23:24
Ursprungligen av inkgraphix:

Köpte en HTC TyTN (Qtek 9600) idag. Har en Intel Mac och skall testa så fort laddningen av batteriet är klart. I let you know...

Missing Sync 2.5 har stöd för WM5... Pocket Mac Pro har inte kommit ut med något stöd ännu, vad jag vet.

För min del blev det till slut en SE M600i. Och den är jag riktigt nöjd med. Var en av de första i sverige att få min, så den var lite buggig i början men efter två mjukvaru-uppdateringar (som man gör med SEs verktyg över nätet) så funkar den riktigt bra. ActiveSync mot jobbets Exchange är också riktigt bra.

1
Bevaka tråden