Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lägger ner iTools blir betaltjänsten .Mac istället.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lägger ner den nuvarande gratis tjänsten iTools och startar istället medlemstjänsten .Mac.
För cirka 1000 kr ($100) om året får man:
- Backup
- 100 Mb utrymme på iDisk
- Antivirus programmet Virex
- email adress med suffiex @mac.com

Fram tills den 30 september har nuvarande iTools användare chansen att kliva över till den nya tjänsten för ett reducerat pris första året på 500 kr ($50).
Efter 30 september stängs iTools.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 14:45

rykte eller vad?

Mer godis på G! (Fast jag vet faktiskt inte om det stämmer)

Calendar Publishing Mac OS X version 10.2 includes iCal, a calendar that lets you create work, personal, and group calendars using separate or integrated views. With .Mac it´s easy to publish a calendar to the Internet for your family, your community group, or yourself. Other iCal users can download your calendar and they can even subscribe for automatic updates.

Instant Messaging with iChat Apple´s iChat integrates seamlessly with AOL Instant Messager. Your Mac.com Email address is your iChat (and AIM) screen name. With iChat, you´ll enjoy a terrific graphic interface that includes photos, dialog balloons, and more.

Share Screensaver Slideshows With .Mac Screen Publisher, you can create and publish a slideshow for friends and family to use as a Mac OS X version 10.2 screensaver. Just drag your photos onto the .Mac Screen Publisher icon to publish them to your iDisk. Put up a fresh slideshow whenever you want and .Mac Screen Publisher will automatically update the next time your subscribers connect to the Internet.

Det läckte från Apple. Fanns en sida uppe i några minuter (av misstag antar jag) där det hela förklarades.

Lite trist tycker jag. Men samtidigt får man väl förstå Apple. Framför allt i USA är Apple ett exklusivt märke för de som har pengar. Den målgruppen kan säkert tänka sig att betala $100 om året för dessa tjänster. Inte jag dock.

Ciryon

Nej. Apple har skickat ett meddelande om detta.

Så min @mac adress försvinner alltså?
Ok, låt mig gissa. Dett blir en flopp.
Backup? Vad menar dom med det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Mer godis på G! (Fast jag vet faktiskt inte om det stämmer)

Calendar Publishing Mac OS X version 10.2 includes iCal

Instant Messaging with iChat

Share Screensaver Slideshows With .Mac Screen Publisher,

Hmm.. Jag som hoppas på lite mer nyttigt. Calender som jag kan dela med "Mina vänner och familj" på nätet finns i Entourage. IM har jag ICQ och WinMessenger. Share screensavers med foton.. Snälla...

  • Medlem
  • 2002-07-17 15:23

åhh vad störande jag hatar att betala för saker!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jacob:
åhh vad störande jag hatar att betala för saker!

Ha ha, välkommen till verkligheten.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Mer godis på G! (Fast jag vet faktiskt inte om det stämmer)

Calendar Publishing Mac OS X version 10.2 includes iCal, a calendar that lets you create work, personal, and group calendars using separate or integrated views. With .Mac it´s easy to publish a calendar to the Internet for your family, your community group, or yourself. Other iCal users can download your calendar and they can even subscribe for automatic updates.

Där fick Entourage en kraftig spark mot stupet (papperskorgen)

Tycker att email adressen skulle vara fri...resten kan de väl göra som de vill med...

Jobbigt att behöva byta adress igen. @mac var ju überkool! GRRRRRRR!

Vi får väl se! Apple har ju så mycket good will kvar hos mig redan nu :rolleyes:

edit: jaha då åker mail bort från disken och msn tillbaka...kul.

Ultrakiller out

[ 17 Juli 2002, 17:32: Meddelandet ändrat av: Ultrakiller ]

1
Bevaka tråden