Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro 1.67 vs 1.83

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 16:17

Vilka prestandaskillander innebär en sämre processor samt mindre minnesmängd på grafikkortet? Kommer prestadaskillnaden märkas av? Minnesmängden på grafikkortet är mest avgörande för spel eller?

//Sombalomba

Processorn är nog sak samma. Det är arbetsminne, hårddisk och grafikkort som du ska fokusera på. En snabb hårddisk kan göra mycket. Arbetsminne kan du lägga till senare, men välj ett bra grafikkort från början.

Det ska sägas att det är samma grafikkort dock bara med mindre minne. Så ska du inte spela så fungerar dem lika bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 21:12

Ska kanske spela lite men inte i dem högsta upplösningarna så det ska välinte påverka så mycket? Jag var mest orolig för frekvensskillnaden på de båda processorerna. Det blir inte några större skillnader eller?

Jag ställer mig mer frågan HUR stor är skillnaden på grafikkorten, en MB-siffra säger inte mig så mycket utan vad klarar den lägstamodellen? den borde väl ändå klara relativt tunga spel och applikationer?

Ursprungligen av JonasEk1:

Jag ställer mig mer frågan HUR stor är skillnaden på grafikkorten, en MB-siffra säger inte mig så mycket utan vad klarar den lägstamodellen? den borde väl ändå klara relativt tunga spel och applikationer?

Det är samma grafikkrets så enda skillnaden är minnet på kortet, vid tunga spel med mycket texturer så märks skillnad (kanske också om man ska driva en 30" skärm), annars aldrig.

Beror på vad du ska göra, som t.ex tunga projekt i Maya så kanske du märker skillnad. Offtast inte, 1.67an är dessutom snabb.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 22:18

precis hansfilipelo du förstår mig. Jag tycker inte prisskillanden är så motiverad med tanke på vilka slillnader det är mellan 1.67 och 1.83. Det viktigaste för mig är att det inte är någon större ksillnad på processorn i jämförelsevis med 1.83. Det jag komemr att syssla med är mest office samt CAD. 20 gb mer hårddisk, lite snabbare processor samt extra 128 mb på grafikkortet motiverar inte prisskillanden på 5k för mig som student. Jag hoppas bara att 1.83 inte är ett visdare stort steg från 1.67 processorn.

Tack för alla svaren

1
Bevaka tråden