Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det bra att MacPressen försvinner??

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uahh... Nu börjar jag få abstinens....
har inte kunnat besöka Macpressen på hela kvällen.

Då var det roliga slut..

Fungerar fortfarande!

Jippiii.....

Ehhmmmmm..... Macworld + Macpressen = snurrigt.

Kolla vart man hamnar när man loggar ut ur chatten idag.

Utloggad

[ 06 Maj 2002, 23:10: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Öhh, så MacPressen liknar PC Hemma???

Nämn några exempel på vad som är så likt???

Jag anser att MP låg flera hästlängder före. Däremot liknar MacWorld en liten tidning vid namn PC Hemma.

Mitt hopp till Datormagazin gäller deras satsning på Mac OS X. Skriver de om detta system i en fast avdelning lär den kunna bli en konkurrent. Jag tycker att det är en bra tidning, eftersom den skriver om Linux. Rena Windows-tidningar är inte lika intressanta som blandade varianter med Windows/Linux/Mac OS X.

Numera lär det bli danska Mediamac plus amerikanska Macworld för min del. Håller svenska MacWorld på med sådana dumheter som totalt stängd sajt etc kommer jag att bojkotta tidningen av principskäl, eftersom det är skadligt för Macen.

När det gäller Datormagazins framtida roll kan jag inte kommentera den mer än att vi fortlöpande har material som är Mac OS X-relaterat. Vi märker av ett intresse bland läsarna och har fått bra feedback för det innehåll vi haft hittills. Dock är antalet Mac-läsare fortfarande i minoritet jämfört med den huvudsakliga läsekretsen som kör PC och antingen Windows eller Linux men det har givetvis att göra med att vi inte skrivit så länge om Mac OS X. Som vanligt uppmanar jag alla som har intresse av tidningen att höra av sig med önskemål om vad just du vill se mer av eftersom vi faktiskt gör tidningen för att våra läsare ska ha nytta och intresse av den.

/Jocke, Testred, DMZ

Tydligen har MacWorld helt snott MacPressens radisar nu i alla fall. Och tagit bort sina egna sunkiga. Snott är kanske att ta i eftersom de nog lagt en slant för hela MacPressen. Vet inte om jag missat den infon, men är det nån som vet hur mycket man får pröjsa för en sådan tidning i dagens läge?

Snott är kanske att ta i eftersom de nog lagt en slant för hela MacPressen.

Ja "snott" är verkligen att ta i, eftersom det är deras Lite svårt att stjäla grejer från en själv

Som sagt ett litet skämt. Hur mycket har de pyntat då?

Någon som vet om 102. 6C48 är stabil?
jag menar kan man vänta sig att den kommer i september eller har Apple mycket kvar att fixa.

Bevaka tråden