Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösning för att ladda upp filer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:57

Såhär, är på jakt efter ett smidigt sätt att ladda upp och ned filer från en klientdel på en hemsida. Det som jag sett och det som finns på sidan nu är stelt och fyrkantigt. Man kan bara ladda upp en fil i taget, om man ska ha upp mappar så måste man zippa dem innan, man kan inte ladda upp för stora filer för då timeoutar den osv. Känns väldigt -94.

Nog måste det finnas något bättre, snyggare och pedagogiskt sätt? Lite drag and drop fast direkt i webbläsaren, tänk Apples .Mac fotodel.

För att få fart på tråden lite kan jag meddela att jag också är ute efter någon som kan bygga detta.

Någon?

Jag letade efter just detta för några veckor sedan och hittade en javaapplet som var drag&drop och som såg helt ok ut!
Jag ska ta och leta igenom mina bokmärken och se om jag hittar den!
Återkommer...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-31 10:03

också intresserad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 10:04

En webbyrå vi har använt har för vår räkning gjort en ftp lösning som ligger direkt i browsern - dock vill dom säkert ha betalt för den - men den är smidig

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 10:06
Ursprungligen av Tangen:

En webbyrå vi har använt har för vår räkning gjort en ftp lösning som ligger direkt i browsern - dock vill dom säkert ha betalt för den - men den är smidig

/Tangen

Hej, finns ingen möjlighet att få kolla på den?

Ursprungligen av orreborre:

Jag letade efter just detta för några veckor sedan och hittade en javaapplet som var drag&drop och som såg helt ok ut!
Jag ska ta och leta igenom mina bokmärken och se om jag hittar den!
Återkommer...

Utseendet kan man ju säkert modifiera själv. Huvudsaken är att det funkar bra och inte är låååångsamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 10:09
Ursprungligen av acke:

Hej, finns ingen möjlighet att få kolla på den?

Jag kan kolla om dom lagt den någonstans

Återkommer

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 10:22

Han kommer tillbaka i eftermiddag - den är inte riktigt klar men den versionen som finns idag är nån java historia som är en ftp klient direkt i browsern, dom håller på att lösa drag and drop grejen men det är lite trix mellan olika plattformar.

/Tangen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-31 10:27

Skulle nog gärna set mer av en SFTP klient isåfall.
Men tack för länkarna.

Om den får kosta verkar denna vara hyfasd..
http://www.jscape.com/ftpapplet/index.html?source=google

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 22:46

kom på det nu har inte fått nån länk Återkommer imorgon

  • Medlem
  • 2006-02-19 15:34

Har under ett års tid letat efter file upload lösningar. Har hittat många java applets, både med drag o släpp och vanlig browsing. Några har nämts ovan. Alla kostar pengar. Gillar inte en java lösning eftersom Java inte är installerat på Windows default. (Hur många som inst java själva på windows har jag inte riktig koll på). Java på macen är däremot lättare, dock får man upp en ful och skrämmande licensskylt som garanterar att applet man tänker köra är snällt och ofarligt.
http://www.crimson.se har däremot en smutt lösning. Den är flash baserad. Någon slags mix mellan flera programeringsspråk tror jag dock det är. Deras flash baserade uppladdare ingår i en kommersiell produkt, så den tror jag är hemlig. Om någon vet var man kan få tag i en flash baserad filuppladdare liknande Crimsons så skulle åtminsone jag bli väldigt glad.
/Beppe

1
Bevaka tråden