Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag ett PC-forum lika bra som 99mac?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag går en kurs i programmering, med fokus på mIcrosoft, tvingas jag befatta mig med deras operativsystem. Innan jag började kursen hade jag bestämt mig för att inte ha några fördomar, utan istället en god portion tålamod. Tyvvärr verkar utdelningen utebli. Efter 6 månader
hör jag fortfarande mig själv dagligen utbrista "#€%&/() WIndows!

Jag önskar att det fanns ett forum om än bara 10-delen så bra som detta, där man kunde ställa frågor om ditt o datt. Jag har frågat andra Windowsanvändare om detta och blir då som regel hänvisad till Pyttemjuks hemsida där man kan vältra sig i information om allt annat utom....

Efter många fruktlösa försök att hitta svar på frågan, begår jag ett litet etikettsbrott och frågar den här: vet någon ett bra forum där man kan få svar av andra användare av WIndows?

Förlåt och tack på förhand

Fredrik

Ursprungligen av fcerha:

Eftersom jag går en kurs i programmering, med fokus på mIcrosoft, tvingas jag befatta mig med deras operativsystem. Innan jag började kursen hade jag bestämt mig för att inte ha några fördomar, utan istället en god portion tålamod. Tyvvärr verkar utdelningen utebli. Efter 6 månader
hör jag fortfarande mig själv dagligen utbrista "#€%&/() WIndows!

Jag önskar att det fanns ett forum om än bara 10-delen så bra som detta, där man kunde ställa frågor om ditt o datt. Jag har frågat andra Windowsanvändare om detta och blir då som regel hänvisad till Pyttemjuks hemsida där man kan vältra sig i information om allt annat utom....

Efter många fruktlösa försök att hitta svar på frågan, begår jag ett litet etikettsbrott och frågar den här: vet någon ett bra forum där man kan få svar av andra användare av WIndows?

Förlåt och tack på förhand

Fredrik

Webforum väl rätt ok men inte i närheten av 99mac.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-31 10:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 11:10
Ursprungligen av Jogin:

OM windoze så är dom BRA - om man klarar av lite gliringar och lite yngre attistyd än här på 99mac

/Tangen

Testat några irc-kanaler? Där kan du ju snabbast få svar på frågor. #swecklockers, #windows, #(ditt programmeringsspråk) o.s.v. Om du kör med Java så är #java en bra kanal, fick mycket hjälp där när jag pluggade, men passa dig för att be om direkta lösningar...:P

Tack så mycket för svaren allihop. Lite gliringar får jag väl ta, det handlar ju om att få så pass mycket input att man kommer vidare när man kört fast, helt enkel

Ursprungligen av lepra_macintosh:

Testat några irc-kanaler?

Vad är irc-kanaler för någe? nån chat-variant eller?

  • Medlem
  • 2006-01-31 20:27

Ändrar rubriken från "OT: Running with the devil" och flyttar från "Allt om mac".

Mod

Hej Baron,
Rubriken är kryptisk,jag vet, men det var menat som ett litet skämt, eftersom jag frågade om Windows på ett Mac-forum. Vem djävulen är ,förstår du ju ( 666= m-soft)
Tar du bort tråden, eller flyttar du bara på den?
Vänliga hälsningar och tack för att ni håller igång detta utmärkta forum (Min startsida,faktiskt)

Fredrik

  • Medlem
  • 2006-01-31 20:54

Mitt telefonnummer är 070-xxxx666.

Vill du att jag ska ta bort tråden eller vad menar du?

***
667 - Neighbour of the beast

Ohh Jaa,.........jag hadde hoppats på ein bisschen shmisk nu när jag varit so schtygg
Veva lite med treudden, scnälla du.......

Nej allvarligt talat, jag bara undrar vart den tog vägen..och så tänkte jag att OM den blev bortplockad så vore det inte konstigt, eftersom det är ett mac-forum..........Jag var lite spänd på att få höra vad en 'irc ' är för nåt.

MVH

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 22:43
Ursprungligen av fcerha:

Ohh Jaa,.........jag hadde hoppats på ein bisschen shmisk nu när jag varit so schtygg
Veva lite med treudden, scnälla du.......

Nej allvarligt talat, jag bara undrar vart den tog vägen..och så tänkte jag att OM den blev bortplockad så vore det inte konstigt, eftersom det är ett mac-forum..........Jag var lite spänd på att få höra vad en 'irc ' är för nåt.

MVH

Fredrik

irc är en realtidschat som är enkelt och textbaserad - sök och du skall finna - det finns speciella klienter för irc kanalerna

/Tangen

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-01-31 22:27

datormagazin.se har ett forum, men jag vet inte riktigt hur hög nivån på medlemmarna är.

En bra irc-klient för mac är Colloguy.

Ursprungligen av fcerha:

Eftersom jag går en kurs i programmering, med fokus på mIcrosoft, tvingas jag befatta mig med deras operativsystem. Innan jag började kursen hade jag bestämt mig för att inte ha några fördomar, utan istället en god portion tålamod. Tyvvärr verkar utdelningen utebli. Efter 6 månader
hör jag fortfarande mig själv dagligen utbrista "#€%&/() WIndows!

Jag önskar att det fanns ett forum om än bara 10-delen så bra som detta, där man kunde ställa frågor om ditt o datt. Jag har frågat andra Windowsanvändare om detta och blir då som regel hänvisad till Pyttemjuks hemsida där man kan vältra sig i information om allt annat utom....

Efter många fruktlösa försök att hitta svar på frågan, begår jag ett litet etikettsbrott och frågar den här: vet någon ett bra forum där man kan få svar av andra användare av WIndows?

Förlåt och tack på förhand

Fredrik

Ta en titt på http://www.itproffs.se

1
Bevaka tråden