Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RealOne i beta för Mac OS X

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dagen många väntat på är kommen; Real gjorde i dag en betaversion av RealOne för Mac OS X tillgänglig. Tidigare har man varit tvungen att använda Reals multimediaprogram i Classic-miljön.

RealOne innehåller och erbjuder bl a:

NEW TurboPlay™
Practically eliminates buffering over high- speed connections so your clips start faster and play smoother.

RealVideo 9
Dramatically improved compression delivers unparalleled quality at every bandwidth - from narrowband to HDTV! Includes 5-channel RealAudio Surround!

Läs mer och ladda hem RealOne här!

RealOne kräver Mac OS X (10.1 eller senare), 128 MB RAM och antingen Explorer 5.1 eller Netscape 6.2.

Tack till Michael Nord som tipsade.

[ 17 Juli 2002, 10:47: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Snygg spelare eller hur? Laddar hem och testar genast... Vilket format föredrar ni? QuickTime ligger ju närmast hjärtat, men...?

Har ju redan skrivit om det
QT alla gånger btw. Mer öppet, miljoner mer features. O.s.v

Vågar man installera den då? Tar den inte över maskinen som ett virus?

1 minut...

RealOne förtjänar en plats under Nyheter! QuickTime funkar bäst här med...

Uppdatering: Jag måste säga att Real gjort ett utmärkt jobb med RealOne-spelaren! Snabbt program, snyggt gränssnitt, bra kvalité, inga "virus" vad jag ser.

Testa några "Broadband"-filmer på: http://movies.real.com/?

[ 17 Juli 2002, 10:59: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Vågar man installera den då? Tar den inte över maskinen som ett virus?

Nops. Den är INTE som Real Player under 9:an
Tar otroligt lite CPU när man spelar MP3s btw.

Men var är Equaliziern? Och playlisten som finns på PCn? Kanske är "gold" varianten som har det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
1 minut...

RealOne förtjänar en plats under Nyheter! QuickTime funkar bäst här med... alltid skoj med QT.

Jepp. Real och WINP klarar inte ens 2% av det Quicktime kan.

Titta in på http://blueabuse.totallyhip.com för saker man kan göra med QT som du inte trodde var möjligt...

Eller min Radio spelare (som inte fungerar med radio för brandväggen inte är ändrad att spela upp via port 8000)

Notera att skinnet är en FILM

http://217.215.70.106/radio_beta1.mov

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 11:02

Quick Time rular!!!

Som vanligt får jag inte Real Player att fungera...
Packar upp filen och ja det blir en programikon men när man försöker aktivera denna är den stendöd, det händer inget....

Varför?

frågan är om man vågar installera real playern, kommer ihåg när jag la in det på min gamla pc, den helt och hållet våldtog windows. finns ingen sämre än real, men tyvärr har ju flera stora hemsidor (aftonbladet etc.) filmklippen i just detta format, men hade inte varit för det så hade man aldrig använt den.

Hey, det här är OS X inte WIndows.. Den tar inte över någonting.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 11:38

Det känns nästan som de lyckats...

Har aldrig gillat deras tidigare spelare för macen, men nu så har de ju faktiskt lyckats! Snygg, snabb och som det verkar buggfri!

Jepp, om än feature fri jämnfört mot Windows..

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 11:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Jepp, om än feature fri jämnfört mot Windows..

Så är det ju nästan alltid för oss macanvändare...

Efter att ha testkört lite så kom jag fram till att den faktiskt, hmmm, är snyggare än QT spelaren... Vill nog inte erkänna det, men den känns modernare och det är snyggt med det vita sobra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 11:51

RealOne Player fungerar helt godkänt.

Tar otroligt lite CPU när man spelar MP3s btw.

Kan jag då inte hålla med om… Tar c:a 10-18% på min DP500 - något mer än iTunes. Då kör iTunes med EQ + audioenhancer.

Otroligt lite är typ 2-4%, som mpegToaster gör ex.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 11:57

Ok!
Knallade till Aftonbladet web TV för att testa RP och döm av min förvåning när jag kunde titta på repotagen i QT istället

Har för mig att det var RP eller WMP som gällde på AB...

Ah, vad bra att dom äntligen släppt det, det har ju varit lite synd att ett av de allra största videoformaten på nätet inte kunnat gå att använda i OS X, trots att det funnits i ett och ett halvt år nu. Fast om dom valt att vänta för att göra det riktigt bra istället så kan det ju vara värt det.

Nu kan väl alla macporrsurfare också gå över till OS X...

Hurra!

Jag vet inte vad jag hatar mest, företaget Real eller dess spelare. Men jag har LÄNGE velat se avsnitten ur Ursäkta röran vi bygger om på TV4´s sida.

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-07-17 13:09

Är det någon som kan lyssna på P3?

Haha...
Klickar på "Om du vet med dig att du har RealPlayer kan du klicka här." En fil med namnet default.asp laddas hem och Apple Sytem Profiler startar...

  • Medlem
  • 2002-07-17 15:08

Gött som fan é det att den har kommit jag har väntat ett bra tag !!nu kan man ju nästan se på alla "film" filer i X

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 19:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: garda:
Är det någon som kan lyssna på P3?

Fungerar inte för mig. Besvikelse... Den vill ladda ner nån uppdatering som inte existerar..

1
Bevaka tråden