Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com browser statistik

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här ser statistiken ut för 99mac.com enligt vår logganalysator:

Browser Procent
IE 5.x 66,76%
Navigator 4.x 29,78%
Navigator 6.x 0,93%
IE 4.x 0,82%
Other 0,61%
Navigator 5.x 0,50%
Navigator 3.x 0,39%
Opera 0,19%
IE 3.x 0,03%
Navigator 2.x 0,00%
Lynx 0,00%
NCSA Mosaic 0,00%
IE 2.x 0,00%

Oväntat många som kör Netscape faktiskt!

och dom ångrar sej nog snart. 6.1 installerar tusentals filer och dessutom är det FETT slött.... IDIOTER.

Skitsnack, 6.1 är hundra gånger snabbare än 6.0

Lägg oxå till att 4.7 inte visar sidor som de flesta webbutvecklare vill...och att 6.1 gör det bättre.

Kör man Netscape så är 6.1 betydligt bättre alternativ än tidigare varianter.

Men jag tycker IE5:an är bäst...fast inte så stabil tyvärr.

Senaste versionen av IE under OS X 10.1 är underbart snabb och krashar sällan. Den får Omniweb att se oanvändbar ut... men jag vet inte om Omniweb 4.0.5 är kompilerad under/med 10.1.

[ 09-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Vill du se på ostabil? Testa Opera... :eek:

Netscape 5 var en halv procent.
den fanns väl aldrig ens?

och var är Omniweb användarna? eller är vi så få?

Kör Mozilla och redovisa gärna hur många som använder den, eller räknas det som NS 6 (NS 6.1 = Mozilla 0.9.2.1, senaste versionen av Mozilla är nu 0.9.4, d.v.s nyare.

Synd bara att Mozilla i Mac OS X stallar på min G4/450 MP.
http://www.mozilla.org

I OmniWeb är det som standard inställt att OW ska se ut som Internet Explorer i webserverloggarna.

Gå in inställningarna - JavaScript och ändra "Identify OmniWeb as another web browser". Då kommer vi att synas lite mer i statistiken.

min Omniweb (4.0.1) har Netscape som default.

men nu har jag ändrat. tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2001-10-09 12:28

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
[B]I OmniWeb är det som standard inställt att OW ska se ut som Internet Explorer i webserverloggarna.

Det är väl nåt liknande med Opera har jag för mig. Man kan välja ifall Opera ska se ut som nån Navigator-/Explorervariant.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-10-09 17:07

Jag är fortfarande lite nyfiken på vem som kör Navigator 5.x ...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-10-09 17:11

...dessutom hade nog 4.x legat lite högre om den här sidan hade fungerat med Netscape...som det är nu så måste jag byta till explorer..vilket jag sällan gör annars.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2001-10-10 08:39

Jag kan inte ens starta Netscape 6. Har provat att installera den ett antal ggr och i olika systemversioner. Funkar aldrig.
Jag kör NS 4.77 nu på denna sida, dock endast för att den är snabbare än IE.
Däremot så är all vår webproduktion i princip endast optimerad för IE. Får väl se när/om NS kommer med en version som tolkar åtminstone deras egna spec rätt.

[ 10-10-2001: Meddelandet ändrat av: MatsOlov ]

Varför allt detta tjat om Netscape 6/6.1? Allt Netscape gör är ju att sätta sitt eget namn på en gammal build av Mozilla, samt lägga till ett par egna finesser av högst tveksam användbarhet.

För de som missat det, är Mozilla ett opensourceprojekt som går ut på att skapa en webbläsare. Mozilla kommer i en ny version per natt, det ni!

Men själv kör jag Omniweb... underbar webbläsare! Mozilla för OS X är tyvärr inte min favorit, även om man kanske borde köra den av rena princiskäl

1
Bevaka tråden