Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vänster högtalarkanal sprängd, laga eller ej?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-29 01:03

Hej, min vänstra högtalarkanal är sprängd på min PB 12".

Är det värt att skicka in den på lagning? Tar det lång tid? Förlorar jag datorinformation om de bara skall reparera högtalarna?

Jag känner inte att jag vill skicka in den för att laga högtalarna och vara utan dator i några dagar för att sedan få till baka den nollställd. Just nu kör jag allt ljud i höger kanal.

Hur skulle ni gjort?

Mvh Johan

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2006-01-29 01:32

Detta påverkar inte data på hårddisken överhuvudtaget, men som alltid när man skickar iväg sina grejer, så bör man ta en backup
Man vet aldrig vad som händer...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-29 02:01

Jag antar att du har kollat så balansen inte är inställd på enbart höger kanal?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-29 13:01
Ursprungligen av Doktor G:

Jag antar att du har kollat så balansen inte är inställd på enbart höger kanal?

Ja, Kär jag vanlig balans så sprakar det, och kör jag helt på höger så sprakar det ännu mer

Tar nog och ringer apple nu i veckan. Backup är inget problem, bara att lägga över det viktiga på iPoden. Men att vara utan min älskling är däremot värre

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2006-01-29 13:06
Ursprungligen av Upptaget:

Ja, Kär jag vanlig balans så sprakar det, och kör jag helt på höger så sprakar det ännu mer

Tar nog och ringer apple nu i veckan. Backup är inget problem, bara att lägga över det viktiga på iPoden. Men att vara utan min älskling är däremot värre

Har du applecare?
Isåfall kan du ringa det där 020 nummret, och få det konstaterat att högtalare/n är kass.
Sedan kan du åka bort till t.ex. Macforum och få den reparerad på garanti där, så slipper du skicka iväg den till Apple/Holland.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-29 13:17

Ljudet i en PowerBook är ju ändå bara skit om man ska spela musik. Så det kan väl kvitta. Anslut externa högtalare eller stereon.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-29 14:34

Den dagen man nu säljer datorn antar jag att köparen trotts allt vill ha fungerande högtalare.

1
Bevaka tråden