Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15" Battery Updater startar vid varje omstart

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 17:15

Hej!

Jag har jag ett litet problem med att batteriuppdateraren från senaste OS X uppdateringen startas varje gång jag startar om datorn. Jag har kört uppdateringen, men vet inte riktigt vad man skall välja när den är klar? Finns bara "Avbryt" och "Uppdatera" att välja på.

Någon annan som upplevet detta? Ska låta datorn gå tills batteriet är slut och kalibrera om det, och hoppas att det kan vara det som skall till...

/Markus

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-12 17:17

Gå till systeminställningar => Användare => Ditt(?) konto => startobjekt och ta bort batteruppdateraren

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 17:30

Tack för det! Varför skulle den ens läggas där, egentligen!?

jag lider av samma sak men hittar dessvärre inte batteriuppdaterar bland mina startobjekt. Vad heter det om det inte heter batteriuppdaterare eller batteryupdater?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 12:19

Den jag tog bort hette något med Battery iaf, kommer dock ej ihåg exakt vad.

/Markus

Tack för tips. Trodde jag var ensam om problemet. Tog bort :"Power Book G4 Battery Updater". Startar om och ser om det funkar.
-------
Efter omstart - Den ligger kvar. Updater har väl endast gömts på det här sättet? Skall man ta bort den helt. Var i så fall - någon som kan ge tips?

Senast redigerat 2006-01-15 09:21
  • Oregistrerad
  • 2006-01-15 10:42
Ursprungligen av ekan39:

Tack för tips. Trodde jag var ensam om problemet. Tog bort :"Power Book G4 Battery Updater". Startar om och ser om det funkar.
-------
Efter omstart - Den ligger kvar. Updater har väl endast gömts på det här sättet? Skall man ta bort den helt. Var i så fall - någon som kan ge tips?

Du markerar hela raden och klickar på minus-tecknet längst ner i rutan ("Radera det markerade objektet"). Det tog död på den för mig.

/Markus

Ursprungligen av Malakim:

Du markerar hela raden och klickar på minus-tecknet längst ner i rutan ("Radera det markerade objektet"). Det tog död på den för mig.

/Markus

Perfekt Det funkade. Tack för hjälpen/ekan

jag hittade inget sånt bland mina startobjekt. Däremot låg det en 'PowerBook G4 Battery Updater' i mappen 'verktygsprogram' i mappen 'program'. Efter att ha slängt den så försvann meddelandet om uppgradering.

Jag hade samma problem, men tråde löste detta. Tack.

1
Bevaka tråden