Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples nya OSX / UNIX reklam

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

YES!

Där ser man... trodde aldrig Apple skulle göra sådan reklam, men uppenbarligen har de insett att unixfolk är en viktig målgrupp. Helt rätt burk att visa upp också... bra, Apple!

Kul att Explorer inte är med i dockan....

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-04-15 11:37

Go Apple!

Jag var lite orolig att de skulle tona ned UNIX-biten och bara fjolla med Aqua och Finder. Det är ju störtskönt om de verkligen börjar försöka vinna över UNIX-användare.

Fast jag saknar fortfarande virtuella skrivbord OS X. De borde verkligen lägga dit det. Fast å andra sidan är du ju bara att köra XDarwin.

Ciryon

köpte precis senaste numret av Linux Jornal och där är en fem sidor lång artikel om MacOS X och alla dess fördelar. De är också mycket possitiva vilket bådar gott. De anser att att MacOS X och linux kompletterar varandra vilket jag tror stämmer mycket bra.

En mycket läsvärd artikel för övrigt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: ciryon:
Fast jag saknar fortfarande virtuella skrivbord OS X. De borde verkligen lägga dit det. Fast å andra sidan är du ju bara att köra XDarwin.

Ciryon

En enkel variant av det du vill ha är space.app som ger en "viss" känsla av virtuella desktops iaf. Märkligt att ingen har portat gamla VD för Solaris (körde jag 96 el nått). Där var det en grafisk överblick av alla skrivborden etc, mycket skönt..

Samuel, kan inte du porta en sån applikation lite snabbt?

Det känns som Apple, lite sent om sider kanske (bättre sent än aldrig dock) har kommit på att den målgrupp som går att vinna över är Linux/Unix användarna och inte Windowsfolket i första hand.

[ 15 April 2002: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
En enkel variant av det du vill ha är space.app som ger en "viss" känsla av virtuella desktops iaf. Märkligt att ingen har portat gamla VD för Solaris (körde jag 96 el nått). Där var det en grafisk överblick av alla skrivborden etc, mycket skönt..

Space.app är inte alls vad jag letar efter. Det finns ett stort antal olika desktop pagers för UNIX och de behöver inte vara särskilt avancerade. I WindowMaker till exempel så finns inte ens ikon, utan man bara byter med CTRL-ALT-vänster/högerpil, funkar väldigt bra.

Ciryon

I senaste numret (#4) av Cap & Design har Apple en skön OS X-reklam med rätt mycket UNIX-snack. Kan scanna in den om ni vill.

Rubrik:
Mac OS X. Plötsligt verkar andra operativsystem som rena 1900-talet.

Scanna o kasta upp

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-04-16 09:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jaÿ-z:
Kan scanna in den om ni vill.

Vi väntar...

Vänta lite nu. Kom nyss på att jag inte har webbutrymme någonstans. Eller går det att publicera via iTools? Om ngn av er kan lägga upp bilden, vg maila mig: [email protected]

Det är inga problem att publicera via iTools, anslut till din iDisk och lägg filen i Sites-mappen. Kanske att man måste fixa någon inställning på itools.mac.com också, minns inte

voila. en inte så snyggt inscannad bild finns nu på

http://homepage.mac.com/hansshar/FileSharing1.html

  • Medlem
  • 2002-04-16 17:28
Citat:

quote: Mac OS X. Plötsligt verkar andra operativsystem som rena 1900-talet.

Mm. Visst...

1
Bevaka tråden