Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med cd-bränanare till Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min drygt tre år gamla poowerbook har brännt jättebra hittills men nu krånglar den ordentligt. Kan sedan nån dag tillbaka inte bränna alls (lyckades iof en gång av typ tio försök att bränna bilder) och får denna faktaupplysning på skärmen:
"Kunde inte bränna till enheten Matshita CD-RW CW-8121 okänt fel (-2147352477)"
Nån som vet vad detta betyder på vanlig svenska? Problemen har framför allt uppstått när jag ska bränna bilder. Musik har funkat bra tidigare men nu har det också börjat krångla. Igår kunde jag t.ex importera flera spår från en cd men sedan la den av helt och började hacka i evigheter.
Kör på 10.2.8. Har märkt att maskinen tycker bätte om vissa skivor än andra. Fuji är t.ex ingen höjdare medan Maxell går bättre - tidigare alltså, nu går ingenting.
Är det programmet eller brännaren som är boven? Någon please!!!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-28 22:46

Det kan ju vara linsen som snuskats igen av klägg. Prova att köra en rengörings-CD.
Det hjälpte på min stationära.

Tack för tipset, inte helt otroligt. Vi har två katter o kattåren har ju en viss förmåga att tränga sig in överallt....
Ska pröva rengöring snarast.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-29 01:11

Jag hoppas det löser sig.

Katter verkar vara ett vanligt husdjur hos oss Macare. Själv har jag 6 st här hemma. Man kanske skulle göra en omröstning om medlemmarnas husdjur? Fast det vore väldigt offtopic. Precis som det mesta av det jag skriver i detta inlägg.

*går och lägger mig*

1
Bevaka tråden