Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ej Appleworks i Intel-Imac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-27 22:33

För vad det är värt i realiteten så såg jag att Appleworks inte följer med i nya (intel) Imacen men gör så fortfarande i G5:an. Även om det finns (bättre) gratis alternativ så är ju detta paket värt 950kr på Apple store. Ytterliggare en tröst för oss som nyss köpt G5:an!?:)

Apple har ju i princip slutat utveckla AppleWorks. Så att det inte följer med nya Macar är inte så konstigt. Men jag tror inte att det ska ha något problem med att fungera i nya Macar genom Rosetta.

Det är väl närmast en bonus att den smörjan inte är bundlad med intel-iMac:arna

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-27 23:24
Ursprungligen av Pegges:

Det är väl närmast en bonus att den smörjan inte är bundlad med intel-iMac:arna

Jeg vil nå ikke kalle AppleWorks for en sörja. Jeg liker enkelheten med det, og bruker det nesten hver dag. Mye bedre enn M$ Word synes jeg i allefall.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-27 23:51

Håller med, Apple Works är ett himla enkelt & snabbanvänt program för enklare funktioner

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 01:03

Letar efter det med QS, men det verkar inte som att det följde med på nov-powerbooken heller, såvida det inte ligger på någon skiva jag inte kollat igenom.

Ursprungligen av svampmoln:

Letar efter det med QS, men det verkar inte som att det följde med på nov-powerbooken heller, såvida det inte ligger på någon skiva jag inte kollat igenom.

Det levereras inte med PowerBook eller PowerMac. Har aldrig gjorts.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 01:55
Ursprungligen av Rickard A:

Det levereras inte med PowerBook eller PowerMac. Har aldrig gjorts.

Aaah, jag greppade inte att det bara var för i-serien. Det förklarar ju ett och annat

1
Bevaka tråden