Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En seglares mardröm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara låta er se hur det är när folk inte kan läsa sjökortet vid ingången till Väderöarna, dvs. norra Bohusläns skärgård. Bilden tagen 11 augusti sommaren 2005 och då är det nog minst en månad kvar av segligs säsongen... bilden är en delbeskärning, därav lite suddig.

Lika roligt varje gång att sitta på bryggan och se när dom inte är fullt i kurs

Olle

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-01-27 18:56

Sällskapsresan, anyone?;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-27 19:44

Stegesundset utanför Vaxholm är en annan favorit i klassen. Det är alltid någon som tycker att den krokiga farleden kan genas en smula, i synnerhet om man har en snabb, grundgående motorbåt. Men inte ens då är det riskfritt. Och eftersom stränderna är välbebyggda på båda sidorna, har man garanterat publik för sin klantighet.

Hehe, det låter som en underhållande brygga!
Var själv på grund "rätt ofta" med min ruffade segelbåt.
Jag fick alltid ett kort hjärtstillestånd vid smällarna, men det var en stryktålig konstruktion visade det sig.

Med den jag seglar nu är det bara att ta fart och studsa över grunden :D, en liten Topcat med rätt tjockt laminat i botten av skroven.
Inbillar mig att det ser ruskigt snyggt ut då man tar fart rakt upp på stranden och bara släpper skotet, kliver ner på sanden och knäpper upp en folkis

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-01-28 11:56

Min K-Viggen med gammal hederlig helköl tål det mesta...

1
Bevaka tråden