Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu uppgraderar vi till 100 Mbit/s...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 16:14

Detta mail trillade just in i min inkorg...

* * *
Hej!

Nu har vi uppgraderat din bredbandsstjänst till 100/10 Mbit/s! Uppgraderingen innebär inga pris- eller villkorsändringar. Du fortsätter att betala den månadsavgift du har idag.

Din tjänst kommer att ha upp till 100 Mbit/s i nedladdningshastighet och det kommer att gå upp till tio gånger så snabbt för dig att ladda ner t ex musik och bilder. Din uppladdningshastighet kommer fortfarande vara upp till 10 Mbit/s. Mer information hittar du på www.bredbandsbolaget.se/100.

Tjänsten 100/100 Mbit/s utgår enl tidigare information. Tjänsten avslutas automatiskt vid uppgraderingen.

Med vänliga hälsningar

Bredbandsbolaget
* * * *

Nu dj-ar kommer det att gå undan, åtminstone inom Bredbandsbolagets nät...

-Torkel

P.s.

Hade linan dessutom varit symmetrisk, hade lyckan varit fullkomlig...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-01-26 16:20

100Mbit/s är lycka...

Här sitter jag och är glad med mina 2 Mb/s ner och 1 Mb/s upp och så kommer ni och förstör för mig. :rolleyes: Nej, bodde man inne i någon större stad så skulle det vara lite enklare att hitta en trevlig internetuppkoppling.

Men jag får gratulera.

Ni lyckliga, kommer man någonsin upp i dessa 100 Mb/s?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 17:05
Ursprungligen av Björn Leander:

Här sitter jag och är glad med mina 2 Mb/s ner och 1 Mb/s upp och så kommer ni och förstör för mig. :rolleyes:

Björn,

Man skall glädjas åt det lilla...

-Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Björn,

Man skall glädjas åt det lilla...

-Torkel

Jag är glad. Bytte nyligen från 1 Mb/s ner och 0,75 Mb/s upp till 2 Mb/s ner och 1 Mb/s upp. Procentuellt en ganska stor förändring, i alla fall på hastigheten ner. Att jag dessutom slipper en trafikgräns på 10 GB/månad är jag också glad över. Så jag är glad.

Ursprungligen av Björn Leander:

(...)
Ni lyckliga, kommer man någonsin upp i dessa 100 Mb/s?

100Mb/s kommer du inte upp, men snarare 100/8 Mb/s, då det är samma sak 100mbit/s man får.

Fotnot: Det går åtta "bits" på varje byte. Kanske förklarar lite

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-01-26 18:55

Men det var ju precis det han skrev Joakim. b = bit. B = byte. Ingendera tvärtom, även om det är väldigt vanligt att folk slarvar eller helt enkelt inte vet bättre...

Precis. Jag har alltid läst Mb/s som megabit per sekund och MB/s som megabyte per sekund.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-26 19:58

Har 100 mbit från Bredbandsbolaget men i praktiken kommer jag inte upp i 100 mbit även mot de bästa servrarna. Det bästa jag har mätt är 50-60 mbit mot Bredbandsbolaget. Några nedladdningar jag gjort kommer upp 20 mbit som högst. Vanligast är mellan 5 och 10 mbit. Jag laddar inte ner 100 grejer samtidigt, högst 2 eller 3 så jag uttnyttjar aldrig kapaciteten.

Det är inte så stor skillnad mot 10 mbit, inte i mitt vardagliga surfande.

Jag har haft BBB:s 100Mbit i ett par veckor nu, men jag har problem med att Internet går ner några gånger om dan i ca 1-2 min. Är det nån annan som har liknande problem?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-26 21:04

lite synd att det är en 100/10 tjänst om jag skulle vilja skicka en fil till min kompis som har 100/10 så kommer det inte bli mer än 10. Men det är bra att de är tydliga men jag tror att merpareten av BBB kunder inte kommer uppleva någon större skilnad. Jag kan tänka mig att på vissa servar inom sverige tex sunet så kanske man får ganska bra prestanda. Vissa kommer ju också att stirra sig blind på 100. då det är mer än 10. Men det bästa av allt är att priset är detsamma så jag ska igentligen inte klaga

1
Bevaka tråden