Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medhörning från Line-in?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-24 17:41

Då jag vill kunna spela in mixar på min PB så hade det vart guld att faktiskt kunna höra ljudet från källan innan man trycker på REC (GarageBand är det enda jag kunnat hitta för inspelning). Men när jag försöker slå på "Thru" i ljud-inställningarna så är kryssrutan "gråad".

Är det något jag har missat?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-25 21:13

Ingen som vet alls?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-25 22:26

Audacity är ett bra och gratis Ljudredigeringsprogram om du vill testa ett alternativ.
http://audacity.sourceforge.net/

Har aldrig använt Garageband för att spela in ljud så där kan jag inte hjälpa dig...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-26 10:50

Men problemet är att jag vill kunna höra ljudet utan att behöva ha igång något program. Det funkar ju på en PC.

Är det något tillbehör jag har glömt att köpa till?

Jag börjar bli less.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-26 11:07

Om du skall spela in så måste du väl ha igång ett program?

Så här gjorde jag i Garageband 1: Jag lade till ett nytt spår (Real Instrument->Basic Track) och valde "Monitor on" längst ner.

Funkar även i Audacity. När man startar upp ser man två mätare i verktygsraden den ena har en mikrofon, klickar man på pilen bredvid den kan man välja "Monitor Input".

Du måste ha satt input till "Line In" i Ljudegenskaperna också.

Hoppas det hjälper dig!

/Jonas

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-26 12:24

Nu börjar det likna något. Det blev lite annat med audacity, jag har säkert för lite minne för GarageBand för det var segt med det. Blev uppehåll i ljudet när jag t.ex öppnade ett mail.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-26 12:33

Jo, Garageband är lite tungt att köra, speciellt om man bara vill spela in ljud.

1
Bevaka tråden