Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa mobiltelefon från UK på nätet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 15:23

Jag har hittat en mobiltelefon som verkar kunna precis allt som jag vill att en mobiltelefon skall kunna (ringa med), och dessutom är liten och inte så fasansfullt ful. Telefonen har börjat säljas i UK, men ännu ej i Sverige. Känner någon till en seriös webbutik i UK som man kan beställa mobiltelefoner från med snabb leverans?

(Mobilen som jag fastnat för är VK mobiles VK 2000. Den svenska hemsidan säger bara att den skall komma snart: http://www.vkmobile.se )

(Detta är förresten inte någon förtäckt produktreklam, jag är säker på att telefonen suger för alla utom mig. För mig verkar den dock fin...)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 16:12

Jag är också lite intresserad av den där mobilen. Har du testat att maila vkmobile.se ?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 17:42

Jo, jag har gjort det!

Fick just svar. Telefonen kommer tydligen att komma i mitten/slutet av februari. Den kommer att säljas av två-tre kedjor (ännu oklart vilka), och kosta ungefär 1700 kr.

Låter bra tycker jag, men det kan ju vara bra att ha litet back-up i form av seriösa web-baserade mobil-handlare i UK om det skulle vara några motgångar för den svenska distributören!

I england är mobiler till 99% bundna till en opperatör även fast dom är SIM upplåsta brukar dom säljas via någon av opperatörerna därför kan man inte sälja dom utolands lika lätt som i sverige. Man köpper nämligen in dom inte från illverkaren utan från opperatören.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-26 11:16
Ursprungligen av Carlisle_united:

I england är mobiler till 99% bundna till en opperatör även fast dom är SIM upplåsta brukar dom säljas via någon av opperatörerna därför kan man inte sälja dom utolands lika lätt som i sverige. Man köpper nämligen in dom inte från illverkaren utan från opperatören.

Asch då! Då får jag bara hoppas att mobilerna faktiskt kommer i butik här i Stockholm så snart som möjligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 19:13

Fick typ samma svar som dej

"VK2000 kommer under februari. Det är inte klart vilka ÅF som får del av
första leveransen, men troligtvis hamnar den hos 2-3 olika kedjor.

MVH
Fredrik Vildö
Merco Försäljnings AB
"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 20:26

Den där tänker jag nog också köpa om den verkar välbyggd. Såg den på prylfeber.se för någon månad sen.

Håll oss uppdaterade!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-17 16:30

Finns tillgänglig att köpa på http://shop.vkmobile.se/ nu, men själv väntar jag ytterligare någon vecka på att få klämma på den på en fysisk butik. Det är ju rätt viktigt att den känns trevlig, när huvudanledningen till köp är just känsla. Och design. (Och en nästan fanatisk trohet mot påven .)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-17 22:24

Bumpar lite!

Är det någon som testat den här telefonen i verkligheten. Är sugen på att ha den som helgtelefon eftersom den är så liten.

1
Bevaka tråden