Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Security Update 2002-07-12

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

What´s new in this version:
Security Update 7-12-02 increases the security of the Software Update process for systems with Software Update client 1.4.5 or earlier. Packages presented via the Software Update mechanism are now cryptographically signed, and the new Software Update client 1.4.6 checks for a valid signature before installing new packages. Downloaded packages which do not contain a valid signature are deleted from the system.

(Gick ju ganska snabbt sen vissa börjat påpeka bristerna)

MEN ! filen fanns inte tillgänglig via SU som det sas.. vänta el tanka på http://download.info.apple.com/Mac_OS_X/061-0074.20020712/2z/SecurityUpdate7-12-02.d mg.bin

Kommentarer från versiontracker.com

  "I love Apple. Very fast fix. And - if you are paranoid, you can download this update from a secure Apple Server. Thanks Apple."
    
  "Also, this update adds a new /usr/sbin/softwareupdate tool, which will let you run softwareupdate remotely. Very useful for admins."

[ 13 Juli 2002, 11:29: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Mycket snabbt agerat, jag såg det bara några dagar sedan på Bugtraq.

Nästan så man blir tårögd.

Samma här, såg det på slashdot. Trodde det skulle ta lång tid att fixa eftersom det verkade krångligt. BRA Apple! Sånt här som återigen bevisar att man har gjort rätt datorval!

Ciryon

Min Sharing panel fungerar inte längre (el just nu iaf). Får oväntat avslut av System Prefs.

Sen om detta har något med uppdateringen o göra eller om det är min uptime som är 9:12PM up 21 days, 11:29.

Min Sharing-panel funkar, jag har kört uppdateringen.

Om du verkligen inte vill starta om, testa att logga ut och in.

Det löste sig, vet inte vad det var.. men men.. säkert Norton som ligger bakom.

Man installerar inte Norton, man har det bara på en CD som man kan boota på när det behövs.

1
Bevaka tråden