Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma e-post på tre datorer: IMAP eller .mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste skaffa ny epost och skulle vilja ha något så eposten kan läsas både från arbetsdatorn, hemdatorn och resedatorn (2st Mac + 1st PC).

Vad är bästa alternativet .mac eller skaffa ett webhotell+mail som har stöd för IMAP?

  • Medlem
  • 2006-01-24 22:24

Gmail brukar folk gilla. Annars är jag rätt nöjd med mac.se. Gratis IMAP-konton finns väl både här och där.

Om inte "Sent" brevet är viktiga att ha på ett och samma ställe så kan du andvända pop3 där du inte deletar mailen förrän t ex efter en vecka eller så, då får alla maskiner chansen att hämta mailen. Annars så skulle jag absolut satsa på IMAP4, det är vad jag själv andvänder. IMAP med caching.

Jag känner inte till någon leverantör som erbjuder gratis IMAP, det brukar vara en tjänst som man betalar för.

Känner du att alla funktioner med hemsida, iDisk med mera inte är nödvändigt så är nog .Mac lite mycket pengar att lägga ut på en bra e-postlösning. Då skulle jag föreslå mac.se som är billigare, snabbare och har gott om lagringsutrymme.

.Mac har 1GB totalt för hemsida/fillagring och e-post.
mac.se har 2GB för e-post och 250MB för hemsida/fillagring.

Båda har dessutom webmail och krypterad anslutning. Skaffar du mac.se-abonnemang så stöder du dessutom 99mac.

  • Medlem
  • 2006-01-25 12:27

Jag har för mig att Home.se har gratis IMAP-mail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 13:04

Baron,

Jodå, Home.se har gratis IMAP-mail!!

- Torkel

IMAP är viktigt för att se vilka mail jag har skickat, när det gäller priset så är jag beredd på runt 1000 om året. Har funderat på ett webhotell hos b-one eller liknade (om de stöder IMAP).

Den enda fördelen med .mac är nog annars att kunna dela adressboken och iCal smidigare än med den WebDAV lösningen jag använder idag.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-01-25 19:20

Gmail som någon sade fungerar ju om du läser med webinterfacet och låter mailen ligga kvar där, annars skulle jag köra med imap, men då vet jag inte ens hur .mac är iofs ;D

1
Bevaka tråden