Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Böjbar ibook??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo jag lade min nya ibook ( inlindad i en t-shirt ) i väskan mellan några skolböcker som var ganska tunga., men inte så tunga...När jag tog fram den igen satt skärmen snett, den lyckades jag böja tillbaka nästan till perfekt. Men nu står den inte platt på plana ytor längre, den är liksom skev!?? Jobbigt när man skriver, att det glappar. Kan hela datorn verkligen böjas, är plasten så mjuk?? Jag har hört så mycket om hur tålig Ibooken är och blev väldigt förvånad över att den inte klarade resan i väskan..
Finns det någon som har någon liknande erfarenhet av detta?
Den fungerar i och för sig utmärkt och maken till fin, harmonisk dator har jag aldrig ägt tidigare....fast just därför, ni vet, lite irriterande...

Säker på att den är skev, de är inte bara en av plastpluttarna som finns under som lossnat? Då står den ojämt..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-24 14:50

har hört av andra att den inte tycker om att stå på högkant t ex. jag har en liten datorväska som jag använder när jag rör mig från punkt a till punkt b. ska jag på längre resor brukar jag lägga den plant nånstans, utan tyngre saker över.

Hm, Ibooken är faktiskt skev, det syns. Mycket märkligt, några böcker borde den väl klara, plasten är uppenbarligen för mjuk. Aja, jag är glad att inget skadats inuti...men andrahandsvärdet har förstås sjunkit betydligt, surt...

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-01-27 15:30

Är den skev så ta bara ett stadigt tag om hörnen (var försiktig med skärmen) och böj tills den står plant. Det har jag gjort en gång och det känns ju lite läskigt men det är bara lite aluminium som har fått en smäll. Är rimligtvis bättre för datorn att bli återställd så det inte spänner onödigt mycket i infästningar mm.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-29 11:11

ha! var glad du...min ibook har sprukit i framkant...och jag har bara hafft den som stationär utan att ha flyttat den...

DET ÄR ILLA

1
Bevaka tråden