Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig Powerbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå gott folk,

Jag har en Powerbook G4 400MHz som skärmen är svart på den funkar med extern skärm, och jag har provat att byta skärm, utan resultat, suck, någon som vet vad det kan vara?

misstänker grafikkortet, men det funkar ju med extern skärm???? har halva kortet gått sönder eller vad?

MVh/Peter
:eek:

Inverterkortet till CCFL rören.
Kostar väl en 1.5-2K att laga beroendes på reperatör.

  • Medlem
  • 2006-01-22 00:35

Eller bakgrundsbelysningen. Är bara att byta skärm då.... Enklast att kolla om du ser någonting "macigt" om du lyser med en ficklampa genom äpplet på baksidan. Ser du skrivbordet på framsidan så har belysningen gått. Inverterkortet är inte svårt att byta, men det måste vara exakt rätt modell. Och inget att rekommendera om man inte är van att skruva i datorer.

Har liknande problem som (X)mannen, eller Peter då!
Jag har bytt invertern och dom två kablarna som tillhör, fortfarande samma fel. Jag ser allt mycke svagt, mest svart. Extern skärm funkar... intern skärm blinkar å visas i en halv sekund när jag trycker på F7 (bildskärmsväxlaren).... Har du samma fenomen Peter? .....Vad är de i min dator, är de kabelbrott eller trasig tftpanel?? eller vad ska jag göra

1
Bevaka tråden