Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan du spela in tv på din mac? I så fall, hur?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten ovetenskaplig undersökning utan speciell anledning :rolleyes:

Själv kan jag spela in tv mha en Dreambox så jag röstade på det.

Om ni röstar på att ni vill kunna - speca gärna vad ni skulle vilja ha för pryl då (Dreambox, Eyetv, iTele, analogt eller nåt annat).

Jag har alltid trott att det var relativt dyr utrustning som krävdes.
Och nu när jag äntligen blivit av med tv'n hemma, så är det rätt skönt ändå

Hade ju iofs. vart nice att kunna följa seglingsreportagen, särskilt som archipelago raid sändes nu sist, men jag har inte koll på hur det skulle gå till.

Borde det inte funnits ett alternativ för de som inte är intresserade av att kunna göra det?

Ursprungligen av Laseranders:

Borde det inte funnits ett alternativ för de som inte är intresserade av att kunna göra det?

Kanske, men jag orkade inte lägga till ett "Jag är inte intresserad men har ändå ett tvångsmässigt beteende att rösta i frågor som inte berör mig"-alternativ

Alltså, om det underligt nog inte framgick av frågan, ni som INTE är intresserade har inget alternativ att rösta på för ni ska INTE rösta

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-25 08:05

Har inget men överväger att köpa EyeTV (gärna begagnad) till min nya Intel iMac. Tycker de borde fungera ihop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 08:27

känner att EyeTV är det bästa alternativet -.men vad vet jag - jag behöver det absolut inte - men det är i alla fall trevligt med saker man itne behöver

/Tangen

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-25 17:27

En beg EyeTV som är ca 2-3 månader gammalt, vad är det värt att ge för det?

Min gamla Macintosh Quadra 840AV från 1993 har S-Video in/ut och Composite in/ut direkt på logikkortet. Där kan jag koppla in en DVD-spelare eller vidobandspelare eller vad som helst som tar in TV-signaler och skickar dem vidare över S-Video eller Composite. Jag har testat lite då och då och det fungerar faktiskt ganska bra trots den gamla 68k-processorn.

Jaha det var ju inte så många som hade en dreambox iaf
Dock finns det ju intresse av att kunna och det verkar ju lovande.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2006-03-01 02:15

För bara någon dag så införskaffade sig en vän en dreambox och jag må säga att den var riktigt åtråvärd. Funderar själv på att skippa boxer och skaffa mig en dreambox istället, och kanalerna på andra sätt.

Ininsuerar dock inte att jag strävar mot den mindre lagliga vägen :rolleyes:

1
Bevaka tråden