Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort på mini vill inte ansluta till routern

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 23:49

Hejsan,

Sökt utan att finna svar, moderator får flytta till annat forum om de tycker de.
Nu har jag fått min Mac Mini, och det är en mycket trevlig pjäs måste jag säga, men efter allt konfiguerande, så har jag kommit till punkten nätverk, och trådlöst nätverk. Jag har en mac sen tidigare, en PowerBook, och den ansluts snällt till mitt trådlösa nätverk, jag kör på spärr via mac adress. Så jag srällde in min minins mac adress, och tänkte, "Fan vad skönt med mac, inget strul, bara köra igång!" Haha, trodde jag. Första stora problemet jag har med mac. "Kan inte ansluta till "mitt trådlösa nätverk". Vad är det som kan vara fel? den har tillgång via mac adress, och den hittar nätverket, men kan inte koppla till den? I och med att den är köpt i USA, kan det göra någon skillnad? Jag tycker inte den borde göra det, eftersom den hittar själva nätverket . Knepigt, vill ju såklart ha internet till den! :eek: Snälla, hjälp mig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-24 10:33

Varje gång jag ska konfigurera min Mac så börjar jag kära med en Ethernet-kabel. Jag skriver in mitt WEP och så kommer det upp att jag inte kan ansluta till mitt nätverk. Så börja med att köra ethernet-kabel tycker jag och sen kan du konfigurera om för AirPort..

Har du tagit rätt macadress? Det finns trots allt minst 3 mac-adresser att välja på, airport brukar vara en1.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-24 17:08

Adressen är rätt, har kollat att det är AirPort, en1:s MAC-adress, den hittar nätverket, men när jag försöker ansulta till det säger det bara "Ett fel uppstod vid anslutning till AirPort-nätbverket "blablabla---". "Försök igen" eller "OK"..

dayweed:
jag förstod inte riktigt hur du menade att det skulle hjälpa mig komma upp på det trådlösa nätverket?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 18:03

Hej igen,

Jag har lyckats lösa det i alla fall. Det var i routern problemet låg. Det var nån konstig inställning som var fel. Tack för hjälpen ändå!

1
Bevaka tråden