Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bonnier köper MacFeber & iPodFeber

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bonnier köper Febernätverket med MacFeber och iPodFeber i spetsen.

Bonnier Dagstidningar köper nyhetsbloggarna Prylfeber, Macfeber, Ipodfeber, Spelfeber, Bilfeber, Hojfeber, Reklamfeber och Videofeber. Därmed hamnar de i samma bolag som driver Dagens Nyheter, Expressen och Sydsvenskan. Och Stockholm City.

Det är grundarna Roger Åberg och Andreas "Wille" Wilhelmsson som säljer sitt hobbyprojekt till Bonnier.

99mac har inte diskuterat affären med Roger ännu och vi vet inte vilka förändringar som är att vänta. Prislappen är enligt pressreleasen "marknadsmässig" så det är nog en del champagnekorkar som poppar ikväll! Grattis Roger!

Dagens Media rapporterar:
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=64227

  • Medlem
  • 2006-01-23 19:18

Hoppsan då!?! Tar Marieberg över och ska dominera nätet nu också? Vem kommer att arbeta med sidorna? Kommer Roger att fortsätta som förut eller blir det nån ny (och sämre?)?

EDIT: Såg att han kommer att fortsätta som tidigare.

Jäklar! Bara att säga grattis!

  • Medlem
  • 2006-01-23 19:41

Hm... hoppas att Pappa Bonnier inte nekar mig att vara verksam hos konkurrenten då.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-23 20:44
Ursprungligen av Baron:

Hm... hoppas att Pappa Bonnier inte nekar mig att vara verksam hos konkurrenten då.

Det är bara en tidsfråga innan du också är uppköpt av pappa Bonnier och nerlagd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-23 19:44

Shit! Roger skrattar hela vägen till banken...

Grattis

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-23 20:43

Bara det hela inte går samma väg som salig MacPower gick, som också var ett Bonnier-projekt.

Ursprungligen av Konrad:

Bara det hela inte går samma väg som salig MacPower gick, som också var ett Bonnier-projekt.

Hela det Bonnier fiaskot är halvlegendariskt, först storsatsning, utan att blinka satsades multum sedan massor av sites som lades ned, utan att blinka....

Fast Bonnier har väl lärt sig en del sedan dess?

.

Jaha då kommer det inte vara svårt att lista ut vems det är när det står en ny Miura längre ner på bondegatan.

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:52

Jag är redan uppköpt av Bonnier.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-23 22:33
Ursprungligen av Baron:

Jag är redan uppköpt av Bonnier.

Fast uppenbarligen "up and running"?

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-01-23 22:51
Ursprungligen av Konrad:

Fast uppenbarligen "up and running"?

Baron jobbar på Sydsvenskan.

Förresten, Grattis Roger!

Det var som tusan... Ja, det måste ju vara en rätt bra lösning om han kan sluta på sitt vanliga jobb och bara satsa på detta, jag antar att han haft rätt mycket att göra på kvällarna tidigare.

Undrar hur detta kommer att påverka nyhetsflödet från MacFeber (fler nyheter, längre nyheter, egna reportage, högra kvalité, annat språk osv) eller om poängen är ju att driva mycket trafik till en låg kostnad genom att fortsätta precis som idag?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-23 21:44

Otroligt kul och ett kvitto på att nisch har samma existensberättigande som bredd - vi har ju följt Roger sen macfeberlanseringen och jag tror att alla varit imponerade över den personliga tonen, nyhetsurval, grafisk elegans och produktivitet!

Grattis!

Wiberg
- som skulle kunna tänka sig att bli uppköpt...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 22:29

Tack till alla gratulationer!

På själva siterna så kommer ni nog inte märka så mycket än att det kommer att bli mer stabilt med flödet. På Macfeber kommer det nog ta ett tag - har en del annat att pyssla med så här i början som ni säkert förstår.

> Hm... hoppas att Pappa Bonnier inte nekar mig att vara verksam hos konkurrenten då.

Om du menar här så nej, jag får snacka skit vart f*n jag vill

Jag säljer mig villigt till Bonnier.
Hur mycket kan man få ut?

1
Bevaka tråden