Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppa min Power Mac G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 18:01

Hej allihop!

Jag har för ett tag sen köpt en G4 och har "uppat" den en del redan, med bla ny hårddisk (från 10 GB till 120 GB) och mera internminne (från 256 Mb till 512 Mb).

Jag är nöjd med datorn och den var över all förväntan (detta var min första Mac som jag "bara" tänkte leka lite med men nu har PC:n åkt ut)!

Nu funderar jag på att skaffa ett nytt grafikkort och ny snabbare processor, men dels så vet jag inte vad jag "kan" peta in och sen om det är värt pengarna. Det kommer ju defenitivt att bli en iMac inom ca ett år.

Grafikkortet som jag har nu är en ATI Rage 128. Vram: 16 Mb. Att byta grafikkort är inte något som en proffs behöver göra, men jag är osäker på vad datorn klarar och inte klarar.

Processorn är på 450 MHz. Här har jag förstått att slantarna drar iväg, och frågan är om det är värt slantarna och mödan. Jag hoppas dock på att någon som läser detta har en som ligger och dammar eller som kan tipsa om något bra ställe som säljer begagnade processorer.

Uj, va långt det blev!

Ha det bra i vinterkylan!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-01-23 18:30

Har precis skapat en tråd som berör samma ämne, kanske kan vara idé att läsa lite i den för tips?

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=92472

Satte in ett ATI 8500 i en G4/400 och det gjorde ingen skillnad alls utom i spel.
Satte sedan i en 1.2 GHz CPU och det var ett otroligt lyft. har även provat med CPUn och gamla ATI 128 kortet, fortfarande mycket bättre än Radeon 8500 och långsamma CPUn.
så min rekomndation ar ärn billig G4 över 1 GHz

1
Bevaka tråden