Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs: Ingen ny hårdvara i Paris

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en pressrelease står det nu klart att Steve Jobs håller öppningstalet på Apple Expo i Paris, den 26 September kl 9.

Många hade hoppats på ny hårdvara, i form av en helt ny iMac eller uppdaterade Powerbooks och iBooks, men istället kommer Steve att fokusera på Mac OS X 10.1 och iDVD 2.

"My keynote will focus on Mac OS X v10.1, the super-fast new version of Mac OS X, and our revolutionary new iDVD 2 software, which lets users create their own custom DVDs that can be played on consumer DVD players. This has been an incredible new product year for Apple, so we don´t plan to launch any new hardware products in Paris this year."

Med det sagt kan vi nog vänta oss något hårt paket på Seybold istället, som går av stapeln 25-26 September i San Francisco.

Här hittar du Apples presslease

Seybold...

Betyder det att ny hårdvara presenteras på Seybold, så när Jobs kommer till Paris så är den redan känd? *hoppas*

"not going to launch any NEW hardware in Paris" kan ju betyda att dom ändå speedbumpar PBG4 och iBook t.ex.

Men man vet ju aldrig...

Ge mig en PB G4 med GeForce 2 Go o CD-RW

  • Oregistrerad
  • 2001-08-24 14:27

Tror ni iBookarna sjunker i pris efter paris eller seybold?

  • Medlem
  • 2001-08-24 15:15

liten fågel berättar om en ny TiBook
liten som Ibook med dvd-r som släpps
i februari.

Citat:

Skapades ursprungligen av: wilke:
liten fågel berättar om en ny TiBook
liten som Ibook med dvd-r som släpps
i februari.

Hur ska de kunna få plats med en 15" skärm på en dator stor som en iBook? Ihopfällbar kanske?
Nåja lättare och kanske ännu tunnare men borde inte snabbare och svalare samt CD-RW vara högsta prioritet just nu?

  • Medlem
  • 2001-08-25 02:33
Citat:

Skapades ursprungligen av: Gabriel Falkenberg:
borde inte snabbare och svalare samt CD-RW vara högsta prioritet just nu?

Jag har en Pismo med DVD, förstås, som Ti. Jag vill ha DVD! CD-RW har jag externt hur som helst, jag behöver inte bränna CDs var som helst. Många vill inte offra DVD för CD-RW; en combi vore väl passande? Med tanke på att det finns i iBook numer är väl det troligt?

Jag vet bara att jag vill ha DVD i en PowerBook om jag ska köpa en ny! CD-RW är sekundärt för mig. Snabbare och svalare låter bra... Faktiskt trivs jag väldigt bra med min Pismo, kanske jag kan uppgradera processorn om det kommer en ursnabb någorlunda prisvärd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-25 14:47

Det är bra om man koncentrerar sig på att få all mjukvara att bli optimerad för OS X; det borde vara viktigare i nuläget än att komma med ytterligare vässade maskiner. Grundmodellerna hos Apple är ett starkt fällt av högprestandamaskiner, men små justeringar är ju alltid bra - speciellt med tanke på att användarna nu har fått prova på ett tag och fått säga sitt. "Sorgebarnet" just nu framstår som IMac-modellerna, då de verkligen kommer att behöva en större skärm för att överleva som stationära datorer. Framtiden tillhör annars de bärbara..och de kan bara bli bättre!!!

Min personliga 1:a önskning är ett optimerat Photoshop för OS X - DÅ först kommer jag att lämna OS 9.1 ....

[ 25-08-2001: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Mitt tips till Apple - halvera priserna på iMac!

Tänk på detta:

För samma pris (knappt 17 000 kr plus moms) kan man köpa antingen G4/733 128/40/12xCDRW eller iMac G3/700 256/60/8xCDRW/15"

iMacen är ju SVINDYR!!!

Jag hoppas iMac prissänks KRAFTIGT på AppleExpo och inte några fjantiga kampanjer som "dubbelt RAM" eller "rabatt på extern pryl" etc...

Apple får ta tag i iMac-linjen! Öka antalet sålda maskiner! Dagens försäljning är ju PINSAM.

Det beror till största del på att nuvarande serien är gammal. Jag tycker iMacen är ett klockrent koncept med bra prestanda. Priserna kan alltid diskuteras...

När Apple väl släpper iMac 2.0 kommer ingen ifrågasätta priserna som man gör idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-26 10:32

Jag tror inte priserna egentligen är problemet då iMac är en helt annan datormodell och som, egentligen, vänder sig till en annan kundkrets.
När man köper en iMac får man ett komplett datorpaket inkl. bildskärm...och jag tror fortfarande att det är just där problemet ligger då skärmen börjar kännas alltför liten.
iMac skall fylla gapet mellan proffsmaskinerna i G4-serien och de bärbara iBook/PB Ti...de skall vara extremt lättanvända och bara kunna pluggas in direkt i väggen och köra! iMac är en första familje/ studentdator som också skall ge köparen en chans till hyfsat avancerad uppgradering till en låg kostnad. Men jag tror Apple är medvetna om problemen, så vi kommer nog snart få svar på tal...

1
Bevaka tråden