Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

id Software lanserar Quake IV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

id Software behöver ingen längre presentation. Med spel som Quake, Doom och Wolfenstein 3D är de en stor aktör på spelmarknaden. Det senaste spelet, Quake III, har också det nått stora framgångar. Så vad id Software idag lanserade, på QuakeCon mässan, lämnade inte många förvånade.

Quake IV.

Spelet, som använder sig av 3D-motorn från nya Doom, utvecklas i samarbete med Raven Software. Detaljerna uteblev, liksom ett datum när det kan tänkas finnas för försäljning. Men bara tanken av att det kommer ett nytt Quake är nog bara det.

id passade dock återigen på att stoltsera med nya Doom. John Carmack (grundare, chefsprogrammerare) visade, med största sannolikhet, samma demo som på MacWorld Tokyo tidigare i år, då i samband med att GeForce 3 släpptes för Mac.

Både Quake IV och Doom är att räkna med för oss som använder Mac OS X. John har flera gånger uttalat sig positivt om OS X och att han gärna sköter spelutvecklingen där också.

Här finns pressreleasen att läsa.

  • Oregistrerad
  • 2001-08-13 10:24
Citat:

Quake IV.

Spelet, som använder sig av 3D-motorn från nya Doom, utvecklas i samarbete med Raven Software.

Personligen blir jag lite besviken. id Software har tidigare inte stressat ut spel, och DOOM III framstod som ett seriöst försök av dem att hitta rätt igen, för ska vi vara helt ärliga har glansen falnat betänkligt sedan det ursprungliga Quake.

Quake II fick rejält med smisk av både Unreal och (främst) Half-life. Quake III Arena var väl bra, och har allt en klick väldigt synliga spelare, men den verkliga framgången står Counterstrike för.

DOOM-världen är också den mer spännande än Quake-världen, så jag är personligen grymt sugen på det nya...

T. (som för övrigt är rejält sugen på DOOM samt Speedball II för GameBoy Advance)

När kommer egentligen Doom3?

Jag hoppas att det blir lite nyskapande i deras kommande titlar, vilket det inte har varit på bra länge.

Ok. Quake 3 har asgrymma botar. men så mycket mer var det inte.
Multiplayer var minst lika bra i quake o quake 2 om man spelade mot mänskliga motståndare. då var det dessutom nyare o mer spännande.

Så jag hoppas dom kommer med nåt nytt.

BTW. Speedball II låter jävligt frestande. det var ett av mina favoritspel på min gamla Atari.

Doom 3 lär dröja ett bra tag, de påbörjade "nyligen" utvecklingen av det. Eftersom 3d-motorn också lånas ut till Quake IV, lär inte heller det släppas imorgon.

Det spel jag ser framemot är nya Duke Nuke Em. Kan bara hoppas på en X-version.

[ 13-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Oregistrerad
  • 2001-08-14 07:28

Väntar åxå på Duke! Absolut bästa spelet i sin genre...
Skrev ett mail till Broussard och frågade om mac variant på Duke nukem forever, påpekade lite försiktigt om fördelarna med ett gemensamt släpp på både Mac och PC och att Omni grabbarna var intresserade av att göra portningen till Mac OS X (hade naturligtvis frågat dem innan). Det tråkiga svaret var att det kommer nog en mac version också....
Underförstått: Nej inget gemensamt släpp, PC först och macen mycket senare
:rolleyes:

1
Bevaka tråden